9 Kali Ulang Tahun Gadis Emma Watson Memperkasakan Wanita dengan Kata-katanya

Gadis hari jadi Emma Watson sentiasa berada di hadapan waktunya. Selama lebih dari sedekad, pelakon berusia 27 tahun yang kini menjadi penyokong hak asasi yang dimainkan Hermione Granger, penyihir muda pintar,, er, penyihir, dalam Harry Potter francais filem. Hari ini, Watson tidak lagi memanggil mantra untuk menyelamatkan hari ini, tetapi dia masih menggunakan pintarnya untuk mengubah dunia untuk lebih baik.

Sebagai seorang feminis yang diisytiharkan diri sendiri dan Duta Muhibbah Muhibah Wanita PBB yang dilantik, Watson membelanjakan beberapa tahun kebelakangan ini untuk menjadikannya status A-lister untuk kegunaan yang baik. Bukan sahaja dia kerap bercakap secara terbuka mengenai persamaan jantina, tetapi dia juga melancarkan kempen HeForShe sebagai cara menggalakkan lelaki dan lelaki untuk mengambil tindakan terhadap ketidaksamaan negatif yang dihadapi oleh wanita dan perempuan.

VIDEO: Permaidani Merah Terbaik Emma Watson Merah

Dan, untuk menghormati hari istimewa Watson dan usaha yang mengagumkan, kami membongkar beberapa petikan yang paling mengilhamkan dan memberdayakan untuk menyokong wanita dan kesaksamaan jantina.

BERKAITAN: Emma Watson Benar-benar Memendam Ke Hal Puteri Ini-Dan Kami Tidak Suka Mengenai Ini

Mengenai cita-cita yang membahagikan jantina: “Kedua-dua lelaki dan wanita sepatutnya berasa sensitif. Kedua-dua lelaki dan wanita harus berasa bebas untuk menjadi kuat … Sudah tiba masanya kita semua melihat gender berdasarkan spektrum bukan sebagai dua cita-cita yang menentang.”

Pada diri sendiri: “Saya rasa jika saya boleh memberi wanita apa-apa melalui feminisme-atau anda bertanya tentang kuasa-hanya akan dapat bergerak, untuk bergerak melalui semua itu. Saya melihat begitu ramai wanita yang bergelut dengan isu-isu diri Mereka tahu dan mereka mendengarnya dan mereka membacanya dalam majalah dan buku sepanjang masa bahawa cinta diri benar-benar penting, tetapi sangat sukar untuk dilakukan. “

Apabila mencari keyakinan: “Jangan biarkan sesiapa memberitahu anda apa yang anda boleh atau tidak boleh lakukan, atau tidak boleh mencapai. Jangan biarkannya.”

Menjadi dirinya yang paling sahih: “Kedengarannya seperti perkara yang tidak masuk akal untuk dikatakan, tetapi saya sangat berminat dengan kebenaran, mencari jalan untuk menjadi berantakan dan tidak pasti dan cacat dan luar biasa dan hebat dan sepenuh diri saya, semuanya dibungkus menjadi satu.”

Menyokong satu sama lain: “Jika kita berhenti mendefinisikan satu sama lain dengan apa yang kita tidak dan mula menentukan diri kita dengan apa yang kita-kita semua boleh lebih bebas dan ini adalah apa yang HeForShe adalah tentang kebebasan.”

Memakai apa yang terasa paling baik: “Saya mahu berasa hebat dan selesa dan seksi dan kuat dan cantik Dan jika ia membuat anda tidak selesa, jangan lakukannya.Ini sangat menyedihkan jika anda perlu pulang ke rumah hanya kerana anda perlu duduk! ‘m mengutamakan hanya rasa hebat. “

Mengenai persamaan pemenang: “Saya telah mengalami seksisme kerana saya telah diarahkan oleh pengarah lelaki sebanyak 17 kali dan hanya dua kali oleh wanita. Daripada pengeluar yang saya bekerja dengan 13 orang lelaki dan hanya seorang wanita, tetapi saya bernasib baik: sentiasa berkeras untuk diperlakukan secara sama rata dan secara umumnya memenangi persamaan itu. “

Mengenai jangkaan masyarakat: “Saya rasa seperti gadis-gadis muda diberitahu seluruh idea ini bahawa mereka harus menjadi puteri seperti ini dan menjadi semua halus dan rapuh dan itu lembu-lembu. Saya mengenal pasti lebih banyak dengan gagasan menjadi pahlawan dan menjadi pejuang.”

Berani: “Saya sentiasa melakukan perkara-perkara yang baru supaya keberanian saya rasa, tetapi saya fikir ia hanya percaya kepada diri sendiri dan percaya kepada diri sendiri.”

Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!:

7 + 1 =

map