Apa yang Anda Perlu Tahu Mengenai Pencalonan Mahkamah Agung Trump

Kurang dari dua minggu selepas Hakim Anthony Kennedy mengumumkan persaraannya dari Mahkamah Agung, Donald Trump menamakan lelaki putih pengganti yang dia mahu masuk ke kerusi yang masih panas. Bertemu dengan Brett Kavanaugh, D.C. Hakim Mahkamah Rayuan Litar, bekas penolong George W. Bush dan penama yang baru ditugaskan ke Mahkamah Agung. Dan wow, ada banyak yang dipertaruhkan.

Pilihan raya mempunyai akibat, dan siapa yang mendapat nama Mahkamah Agung adalah salah seorang dari mereka. (Seperti yang saya katakan, “Anda boleh memilih hidung anda, anda boleh memilih rakan-rakan anda, dan anda boleh memilih keadilan seterusnya di Mahkamah Agung.” Tetapi hanya Republikan ingat untuk mengundi seperti itu.) Jadi bagaimanapun, Republikan mengundi Donald Trump dan dalam kepresidenan ringkas dan PTSD-nya, dia sudah mengerjakan keadilan Mahkamah Agung yang terpilih kedua tangannya, menggerakkan seluruh baki bangku.

Hakim Kennedy telah menjadi undi swing di mahkamah, bersandar baik kanan dan kiri berdasarkan kasus demi kes. Tetapi Kavanaugh-atau mana-mana pelantik Trump, untuk perkara itu-akan menggerakkan mahkamah tegas ke kanan, dengan perpecahan lima hingga empat yang berguna.

Dan siapa dia? Keadilan baru yang berpotensi adalah seorang lulusan Yale, seorang bekas presiden George W. Bush White House, seorang bekas kerani undang-undang keadilan Kennedy, dan seorang Katolik, yang disebutkannya panjangnya dalam penerimaan pencalonannya malam tadi, yang kelihatan sedikit keluar dari tempat yang diberikan itu, sedangkan Perlembagaan menjamin kebebasan beragama, ia juga memisahkan apa pun agama yang mungkin dari peranan Negara. (Apa boleh Kavanaugh telah cuba memberitahu kami?)

Semoga latar belakang dan kesesuaiannya untuk pekerjaan itu akan digali dengan teliti pada musim gugur semasa pendengaran pengesahan Senat (yang mungkin atau mungkin tidak mengakibatkan pengesahan, tetapi lebih banyak di bawah). Sementara itu, inilah sebab mengapa pencalonannya adalah satu perkara yang besar dan menakutkan-dan apa yang perlu diperhatikan pada bulan-bulan akan datang.

Ancaman kepada Roe v. Wade

Memandangkan Hakim Kennedy mengumumkan persaraannya bulan lalu, tumpuan media (dan panik media sosial) sebahagian besarnya telah membahayakan Roe v. Wade, dan untuk alasan yang baik. Penganalisis undang-undang CNN Jeffrey Toobin Tweeted bahawa ia akan mengambil masa kira-kira 18 bulan untuk keputusan 1973 untuk dibatalkan oleh bangku sekarang-konservatif. Berikut adalah cara: Sesetengah negeri meluluskan undang-undang aborsi Draconian, kerana mereka telah melakukan tanpa henti di bawah Trump-apa yang dipanggil “undang-undang denyutan jantung” yang menggugurkan pengguguran seawal enam minggu; undang-undang “keperibadian” mengisytiharkan janin seseorang, dan dengan itu membuat pengguguran “pembunuhan”; sekatan ke atas bagaimana dan di mana pengguguran boleh dilakukan atau betapa sukarnya untuk wanita mengakses – dan kemudian duduk dan menunggu untuk dicabar di mahkamah. Cabaran dan rayuan sedemikian naik rantai ke Mahkamah Agung, yang kini akan disusun dengan sebahagian besar hakim yang gatal-gatal untuk membawa pengguguran ke bawah (bahawa pengumuman sebab-sebab yang tidak jelas tentang kepercayaan Katolik Kavanaugh datang ke fikiran).

Adakah itu mudah? Kita tidak boleh berharap, tetapi Donald Trump bercakap tentang membalikkan Roe semasa dia berkempen untuk presiden (ingat bagaimana dia mengatakan bahawa wanita yang mendapat pengguguran harus dihukum?). VP Zealotnya, Mike Pence, telah berjanji untuk menghantar Roe ke “abu-abu sejarah.” (Gereja, temui Negeri.) Dan orang yang menyusun senarai Trump yang berpotensi SCOTUS baru yang berpotensi di tempat pertama difahami secara luas sebagai anti-Roe. Mana-mana perbualan konservatif tentang bagaimana anda tidak boleh tahu bagaimana Kavanaugh akan mengundi mengenai isu ini adalah pesongan. Dia dipilih kerana alasan. Yang memberikan sesiapa yang mempercayai penentuan diri sendiri pembiakan wanita alasan untuk dibimbangi.

Pelan Perlindungan Trump

Berikut adalah satu lagi sebab dia mungkin dipilih: Kavanaugh telah digambarkan sebagai “pembela kuasa tanpa presiden yang tidak bertoleransi dan tidak bertanggungjawab” dan berpendapat bahawa “kita tidak seharusnya membebankan presiden duduk dengan guaman sivil, penyiasatan jenayah, atau pendakwaan jenayah.” Ini menarik , kerana Donald Trump menjadi magnet saman.

Kumpulan yang prihatin-warga menyamannya kerana menerima bayaran dari pemerintah asing; pemandu persendiriannya yang lama telah menyamannya selama 3,300 jam tanpa kerja lebih masa; dan Yayasan Trump baru saja dituduh oleh Peguam Negara New York untuk “corak tingkah laku haram berterusan,” penamaan Trump, serta tiga anaknya (kira-kira tiga). Trump juga baru sahaja kehilangan tuntutan terhadap rakyat yang diblokinya di Twitter, yang mana mahkamah itu dianggap tidak berperlembagaan (dia terpaksa menyahtutupnya, tetapi juga merayu, supaya kes itu akan dibangkitkan semula).

Sementara itu, Robert Mueller telah sibuk untuk tahun lalu menyiasat gangguan Rusia yang berpotensi pada pilihan raya 2016, dan menjaringkan kadar hit yang cukup mengesankan setakat ini, dengan banyak pengakuan dan dakwaan yang bersalah, belum lagi kanon berbentuk Michael Cohen mungkin bersiap sedia menyanyi. Berapa masa untuk hidup?.

Memiliki seorang presiden memilih Hakim Mahkamah Agung yang baru sementara dia sendiri menunggu perbicaraan yang boleh sampai ke mahkamah itu adalah wilayah undang-undang yang belum pernah terjadi sebelumnya. Sebagai pertukaran untuk peluang pekerjaan yang sangat baik ini, akankah Keadilan Kavanaugh suatu hari diminta untuk melakukan pepejal untuk Donald Trump-mengatakan, mengundi untuk membuat penyiasatan Mueller pergi? Mungkin. Dan kemungkinan itu sudah cukup untuk membuat pencalonan ini hilang.

BERKAITAN: Perbualan “Sivilitas” Keseluruhan adalah sangat bermasalah

RIP Proses Demokratik

Dan bercakap tentang membuat pencalonan pergi, ada perkara keadilan prosedur: seperti dalam, mata untuk mata, dan Merrick Garland untuk Brett Kavanaugh. Lihatlah, Mitch McConnell menamakan pencalonan Merrick Garland, yang mengatakan bahawa Presiden Obama tidak mempunyai hak untuk mengisi kekosongan Mahkamah Agung dalam satu tahun pilihan raya (pada ketika itu, pilihan raya itu sembilan bulan lagi). McConnell enggan mengadakan pendengaran pengesahan, dengan berkesan mengambil kerusi Mahkamah Agung dari Obama dan menyerahkannya kepada Donald Trump. Sekarang, Demokrat mengatakan alasan yang sama sepatutnya dikenakan: Kavanaugh tidak boleh disahkan begitu dekat dengan pilihan raya (pertengahan adalah hanya empat bulan lagi). Adil adil, katakan Dems.

Tetapi Parti Republik mengendalikan White House (memilih calon) dan Senat (pendengaran penjadualan). Trump nampaknya mahu Kavanaugh disahkan pada pertengahan September. Sekurang-kurangnya masih ada suara, betul?

Republikan mempunyai majoriti tukang cukur di Senat. Adakah Senator Parti Republik dan kadang-kadang pengundi swing Lisa Murkowski dan Susan Collins mengundi dengan Dems? Akankah senator Demokrat terdedah seperti Heidi Heitkamp, ​​Jon Tester, dan Joe Manchin mengundi dengan Republikan? Akankah Rand Paul melakukan sesuatu yang membuat kita berkata, “Oh ya, ingatlah Rand Paul?” Di sinilah permasalahan ini berlaku, kerana Kavanaugh menyerang musuh di seluruh Capitol Hill, dan Chuck Schumer dan Mitch McConnell melonggarkan otot bilik belakang mereka. Ia akan menjadi musim panas yang sibuk.

Hak Mengundi, Hak Gun, Hak Gay, Hak Sivil, Penjagaan Kesihatan dan-Oh, Hanya Semuanya

Ingat bagaimana pilihan raya mempunyai akibat? Yang memainkan masa mana-mana Mahkamah Agung mendapat tangan mereka secara harfiah apa-apa isu penting. Jika Brett Kavanaugh disahkan, dia membuat majoriti konservatif yang boleh dipercayai yang kemudiannya akan mendengar kes-kes mengenai hak mengundi (undi yang tidak disenanginya dalam satu kes akan memecat beribu-ribu pemilih), hak senjata (Kavanaugh menganggap membataskan senjata serangan tidak berperlembagaan), hak-hak gay Majlis Penyelidikan Keluarga teruja tentang dia) dan penjagaan kesihatan (Pentadbiran Trump mempunyai tuntutan baru yang mencabar Obamacare). Dia juga mempunyai rekod yang membimbangkan ketika datang kepada hak pekerja, alam sekitar, dan perlindungan pengguna. Hebat.

Jadi, apa yang berlaku sekarang?

Banyak orang akan menghabiskan banyak wang. Di Bukit, akan ada pertemuan-pertemuan, dan di bilik-bilik belakang, melobi, mengetuk-ngetuk, menipu dan membuat perjanjian. Susan Collins dan Lisa Murkowski akan menjadi sangat popular. Trump akan tweet. Dan pada musim gugur, mungkin ada pendengaran pengesahan dan pendengaran boleh berjalan dengan baik. 

Dan kemudian akan ada pilihan raya, dan kami akan pergi dari situ. Oleh kerana ingat, pilihan raya mempunyai akibat.

 

Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!:

2 + 5 =

map