Ariana Grande Telah Mengeluarkan Petua Mengenai “Tuhan adalah seorang wanita” Video untuk Bulan

Sekiranya anda terlepas, “Tuhan adalah seorang wanita.” 

Ini, sekurang-kurangnya, menurut Ariana Grande, yang menjatuhkan video muzik barunya untuk single yang sama dengannya pada petang Jumaat. Di dalamnya, Grande dan kohort kanak-kanak perempuan sejuk mencipta “The Creation of Adam” Michaelangelo, yang akan anda ingat dari Art History 101 sebagai bahagian yang tidak dapat dilupakan dari siling lukisan Sistine Chapel. 

Selaras dengan tema lagu kebangsaannya, secara semulajadi, “Tuhan” digambarkan sebagai seorang wanita, yang jarinya dengan anggunnya menyentuh Ariana, yang sedang mengisi untuk Adam. Imej-imej lain yang tidak dapat dilupakan dari video itu termasuk: Ariana menyeberang dunia; Ariana melengkapkan dalam siluet; Ariana duduk dengan sabar manakala sekumpulan lelaki kulit putih secara harfiah melemparkan penghinaan (iaitu “jalang” dan “bodoh”) kepadanya; beberapa gophers. 

BERKAITAN: Rayuan Hubungan Fast-Track

Video VMA-bait Grande adalah yang ketiga yang akan dikeluarkan dari albumnya yang akan datang, Pemanis (keluar 17 Ogos), tetapi ia pasti membuat lebih banyak gelombang berbanding sebelum ini yang dikeluarkan “The Light Is Coming” dan “No Tears Left to Cry”. (Ia juga banyak, banyak steamier.) Dan ia kelihatan seperti Grande mungkin telah menjatuhkan petunjuk selama beberapa bulan. 

Jalan kembali pada awal Mei, sebelum Ariana Grande dan Pete Davidson adalah “satu perkara” dan dia hanya penyanyi manis dan ponytailed dengan vokal malaikat, 25 tahun yang menghadiri Met Gala memakai gaun bola Vera Wang yang pada dasarnya replika kain siling Kapel Sistine. (Di-tema untuk petang yang diilhamkan oleh Gereja Katolik Met Gala.) Sneaky!

Syurgawi Bodies: Fashion & The Catholic Imagination Costume Institute Gala - Arrivals
Noam Galai / Getty Images

Dan itu bukan semua. Sepanjang bulan Julai, Grande telah menjatuhkan lebih banyak petunjuk tentang lagu itu dan imejnya di Twitter, tweeting mesej-mesej rahsia yang ternyata menjadi lirik lagu. 

Selebihnya video itu dipenuhi dengan rujukan kebudayaan, dari mitologi Rom ke coli kon yang terkenal Madonna. (Kami mengandaikan bahawa mengangguk kepada Madonna adalah penaja berganda, rujukan kedua-duanya kepada ratu pop serta ibu Kristus.) Suara Madge bahkan membuat cameo dalam video itu; kira-kira tanda 2:20, rakaman Madonna membaca ayat Alkitab Yehezkiel 25: 17-garis yang membuat lebih banyak terima kasih kepada Samuel L. Jackson dalam monolog Pulpa fiksyen– boleh dengar. 

Kami pasti akan ada lebih banyak telur Paskah simbolik yang akan datang, sebagai peminat menonton dan memulihkan video tidak lama lagi akan menjadi klasik. Buat masa sekarang, kami akan tekan “ulangi.” 

Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!:

6 + = 11

map