Bagaimana Hubungan Rowan Blanchard Dengan Kecantikan Telah Berubah

Ini pukul 11 ​​pagi pada hari Februari yang suram di sebuah suite hotel yang tinggi di atas jalan-jalan di pusat bandar Manhattan, tanduk tanduk kereta yang meledak nyaris tidak mendaftar melalui tingkap lantai ke langit-langit yang tebal. Barefoot dan duduk di kerusi yang besar adalah Rowan Blanchard yang berusia 16 tahun, kelihatan seperti anak patung atau mungkin juga watak dari filem Sofia Coppola dalam slip velor biru dengan tali reben. Ibu Blanchard, seorang guru yoga yang cantik bernama Elizabeth, bersahaja telah bersara ke bilik sebelah.

In dari L.A., kampung halamannya, untuk mempromosikan buku barunya (Masih disini) dan filem baru (Kedutan dalam Masa) selain menghadiri pelbagai acara Fesyen Minggu (acara Calvin Klein, pelepasan wangian Proenza Schouler), Blanchard menceritakan lebih daripada satu buah buah dan nada yang terdiri daripada separa hendap untuk benar-benar pening-kegembiraan malam sebelumnya di pesta NYU . Ia adalah satu peristiwa yang ketara bukan sahaja kerana dia membuat soleknya sendiri dan buat kali pertama menyukai keputusannya, tetapi, lebih penting lagi, kerana gadis-gadis kolej diluluskan.

RELATED: Baca Entri Rowan Blanchard yang Sangat Mentah Mengenai Kebimbangan

Rowan Blanchard
Dalam gaun Valentino. Anting Buccellati. Fotografi oleh Theresa Marx.

“Saya pergi ke bilik asrama kawan saya sebelum ini, dan mereka seperti” – dia merasakan hawa kesamaran – “‘solek anda kelihatan sangat baik’ dan saya seperti” sama rata “- ‘Ya, terima kasih’. kepalanya saya pergi “- peminatnya sendiri -” ‘Argggh! Terima kasih!‘”Dia mengeluarkan ketawa yang besar dan bodoh dan kembali ke kusyen.

Blanchard, yang telah bertindak sejak umur 5 tahun dan membintangi Disney Girl Meets World dari 2014 sehingga persembahan berakhir tahun lepas, berada pada tahap kritikal dalam kehidupannya yang muda. Ia adalah cheesy untuk mengatakan, tetapi dia menjadi seorang wanita, yang merupakan cadangan yang sangat menarik untuknya kerana dia a) cukup banyak berkembang di mata orang awam dan b) pada umumnya tidak dikelilingi oleh orang-orang zamannya sendiri (dia telah berumah tangga sejak gred keenam). Ia adalah subjek yang Blanchard-kini agak seorang kanak-kanak poster untuk generasi baru, yang terbangun daripada Young Hollywood dalam anti-Trump ini, cecair jantina, masa yang digabungkan dengan etnik-telah memikirkan akhir-akhir ini.

VIDEO: Rowan Blanchard pada Firsts Her

“Saya mula menyedari …” dia berlalu, terdengar sama-sama enggan dan terkejut untuk mengatakan kata seterusnya. “Kuasa anda mempunyai fizikal anda, “katanya, dengan sengaja mengunyah strawberi. “Perhatian masih menjadi perkara baru. Sukar bermain bermain dengan pandangan orang lain dan meneroka siapa yang melihat anda: Bagaimana saya melihat, dan bagaimana ia dilihat? “

Sehingga tahun lalu, ini adalah apa-apa tetapi secara tradisional feminin. “Saya tidak berminat untuk memetik unquote cantik, mungkin kerana saya diberitahu bahawa cuba menjadi yang mengorbankan feminisme anda,” katanya. “Saya lebih berminat untuk melihat pelik untuk diri saya sendiri.” Inspirasi kecantikan datang dari Sailor Moon dan David Bowie sekitar Ziggy Stardust. “Saya hanya suka sesiapa yang sangat pelik,” katanya. “Tetapi kini saya juga sebenarnya kelihatan seperti seorang gadis cantik.”

BERKAITAN: Rowan Blanchard pada Fesyen dan Mencari Identiti Melalui Gaya Peribadi

Mungkin 2018 Rowan Blanchard - Embed - 2
Dalam Jurulatih 1941 pakaian dan T-shirt dan Coach x Keith Haring anting-anting. Fotografi oleh Theresa Marx.

Ini telah melibatkan beberapa permulaan karpet merah sejak Oktober lalu: gincu merah di Vogue Remaja sidang kemuncak palsu, sebatan palsu untuk parti-parti Golden Globes, dan “beat” -i.e., benar-benar dilakukan untuk LACMA Art + Film Gala. Yang terakhir ini adalah melihat dia belajar dari adik perempuannya, yang pergi ke sekolah awam dan tahu apa yang semua “remaja” (petikan udara beliau) terpulang kepada. “Saya berkata kepada artis solek saya, ‘saya mahu sorotan [snaps],’ ‘Saya mahu kontur [terkunci].’ ‘Saya [snap] mahu [snap] untuk pergi [snap] di sana [snap] kuku juga baru; hari ini mereka panjang, bulat, dan dicat warna merah darah. “Saya benar-benar menikmatinya, tetapi ia memerlukan fucking sementara,” dia berkata. “Saya duduk di sana selama dua jam, dan saya sangat bosan. Ia berjaya!”

Mungkin 2018 Rowan Blanchard - Embed - 3
Di dalam pakaian Bottega Veneta dan anting Mulberry. Fotografi oleh Theresa Marx.

Lebih khusus, kata Blanchard, itu kerja wanita. Dia teringat melihat ibunya dan dua makcik bersiap-siap untuk malam yang besar ketika dia masih muda. “Ia begitu menarik buat saya,” katanya. “Dan begitu glamor, menonton mereka melihat diri mereka di cermin, memakai bra push-up dan semua perkara-perkara lain. Saya suka, ‘Whoa! Dunia kewanitaan sangat gila! ‘”

Gila, pasti, tetapi kembali kepada subjek feminisme, juga alat untuk melawan sistem. “Cara saya melihatnya adalah wanita perlu menggunakan apa sahaja yang kami berikan,” katanya, kini bertengger di atas lengan kerusi, memandang ke arah langit. “Jadi, jika kita diberikan kerangka kerja perkara-perkara yang secara feminin, sama ada solek atau femme fatale atau kesedihan-semua tropis yang dikaitkan dengan menjadi seorang gadis-saya ingin meneroka perkara-perkara patriarkal yang dibuang dengan cara yang sama. “

RELATED: Saoirse Ronan pada Akhirnya Mendapatkan Pergi ke Prom di Kumbang

Mungkin 2018 Rowan Blanchard - Embed - 4
Di Proenza Schouler atas, skirt, dan tali pinggang, dan anting Buccellati. Fotografi oleh Theresa Marx.

Blanchard bekerja melalui kemurungannya sendiri, yang dia mendapat pertolongan sejak usia 12 tahun Masih disini, meditasi yang mendalam tentang kesakitan yang semakin meningkat untuk disampaikan melalui penyertaan gambar, foto, dan catatan harian oleh Blanchard dan penyumbang yang suka berfikir. Dan, seperti banyak artis dan penulis yang dikagumi beliau (Sylvia Plath, Tracey Emin, dan idola beliau, Lana Del Rey), dia mendekati kemurungannya tanpa meminta maaf. “Ada banyak kebingungan apabila anda seorang remaja, terutamanya seorang gadis remaja, di mana orang hanya ingin membuat anda gembira dan yakin, seperti, ‘Pergi, gadis!’ Dan saya sangat anti itu.”

Sudah tentu sesiapa berumur lebih dari 20, 30, 40 -an, bahkan 70-dapat membuktikan bahawa desakan rahsia oleh media dan korporat diterima,, meraikan, kesilapan anda dan mengatasi rasa tidak puas anda tidak kira apa yang berlaku sepanjang masa remaja. Blanchard menyebutnya sebagai feminisme terbalik. “Kami diberitahu oleh syarikat-syarikat yang sama yang mendapat wang dari fakta bahawa kita membenci badan kita sekarang ‘Cinta badan anda!’ Dan ‘Anda melihat jadi baik!'” dia berkata. “Ia seperti yang kedua bahawa kebahagiaan dan keselamatan kita boleh menjadi wang, ada di sana.”

BERKAITAN: Big Little Lies Star Zoë Kravitz Sebenarnya Pengganas yang Mengerikan

Mungkin 2018 Rowan Blanchard - Embed - 5
Di Max Mara trenchcoat dan kalung Buccellati. Fotografi oleh Theresa Marx.

Tetapi niat tidak semua orang begitu jahat. Blanchard sering mendengar mesej “tidak membenci” yang sama dari rakan-rakan yang baik, orang yang dihormati, tetapi tidak menyertainya. Pendekatan yang lebih tulen, sebabnya, adalah untuk merawat keadaan dengan belas kasihan-untuk menyedari bahawa anda diajar untuk tidak menyukai hal-hal ini, jadi apabila anda melakukannya, itu bukan sesuatu yang pelik. Dia lebih suka orang bersikap jujur ​​tentang rasa tidak percaya mereka daripada keyakinan palsu yang tidak dapat ditembusi. “Saya lebih suka kita menjadi seperti, ‘Saya di sini, dan saya tidak masuk ke dalam mana-mana ini, dan itu hanya di mana saya akan memikirkannya.'”

Selamat datang ke wanita, Rowan. Kami gembira anda di sini.

Jurugambar: Theresa Marx. Editor Fesyen: Sam Ranger. Rambut: Clariss Rubenstein untuk The Wall Group. Makeup: Marion Robine untuk Bakat Terbuka. Manicure: Brenda Abrial untuk Bakat Terbuka. Pengeluaran: Octopix.

Untuk lebih banyak cerita seperti ini, pilih isu Mei InStyle, boleh didapati di gerai surat khabar, di Amazon, dan untuk muat turun digital April 13.

Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!:

79 + = 81

map