Kenapa Potret Baru Ratu Elizabeth II Terlalu Penting

Ratu Elizabeth II mempunyai lebih daripada 150 potret rasmi yang ditugaskan sepanjang hayatnya, tetapi yang terkini, yang diumumkan hari ini di Windsor Castle, rumah hujung minggu Queen, mempunyai lebih banyak arti daripada lukisan terakhir 149 (atau lebih).

Tahun lepas, Ratu Elizabeth menjadi raja paling lama memerintah dalam sejarah United Kingdom, dan pada minggu ini, dia kembali menjadikan buku-buku sejarah sebagai raja paling lama di dunia, setelah kematian Raja Bhumibol Adulyadej dari Thailand. Potret yang baru diturunkan ini adalah yang pertama dicat dari Queen sejak memecahkan rekod dunia.

Ratu Elizabeth II viewing portrait - October 14, 2016
DOMINIC LIPINSKI / AFP / Getty

Dalam potret terakhirnya, Ratu dicat untuk kali pertama sebagai penaung Palang Merah British, sebuah badan amal yang telah aktif menyokongnya selama 63 tahun sebagai Raja Britania yang memerintah, laporan Orang. Artis Kanada Henry Ward, melukis Ratu dalam jubah Garter, anting berlian dan gelang dan tiara yang dimiliki oleh Ratu Alexandra, yang memainkan peranan penting dalam mendapatkan Palang Merah itu piagam raja dengan memujuk suaminya, Raja Edward VII, untuk membentangkan piagam kepada amal pada tahun 1908. Patung dalam latar belakang yang betul adalah Henry Dunant, pengasas Palang Merah.

WATCH: Kate Middleton’s Most Unorable Outfits

BERKAITAN: 8 Kali Ratu Elizabeth dan Kate Middleton Diturunkan Sama

Beberapa potret rasmi Queen termasuk beberapa cucu dan cicitnya, termasuk Puteri Charlotte dan Prince George, anak-anaknya dan suaminya, Putera Phillip, dan tentu saja, banyak potret yang ditugaskan dengan corgis kesayangannya. 

Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!:

+ 58 = 62

map