Kenapa Semua Orang Bercakap Mengenai Reverend Khotbah Michael Curry di Pernikahan Diraja

The Most Reverend Michael Bruce Curry, memang, baiklah, paling banyak, semasa menyampaikan khutbahnya di perkahwinan diraja. 

Uskup yang memimpin gereja Episcopal itu terbang dari Buffalo untuk menyampaikan ucapan kepada orang ramai yang berkumpul di Kapel St. George di Windsor Castle pada hari Sabtu pagi, yang termasuk David dan Victoria Beckham, George dan Amal Clooney, Meghan Markle Suit bintang bersama, Elton John (dalam cermin mata merah jambu) dan, tentu saja, Duke dan Duchess of Cambridge serta Queen of England sendiri, Elizabeth II. 

Khotbah itu adalah perkara paling jauh dari pengap, seperti yang dikatakan Curry bukan hanya dari ayat-ayat dan tradisi, tetapi juga kesan kemudahan moden seperti Facebook, Twitter dan platform media sosial yang menghubungkan kami. Beliau juga memetik Dr Martin Luther King (“Kita mesti menemui kekuatan cinta, kekuatan penebusan cinta dan apabila kita berbuat demikian, kita akan menjadikan dunia lama ini dunia baru”) dan bercakap mengenai perhambaan di Antebellum Amerika Selatan. 

Curry juga membahas kemiskinan, yang menjadi topik yang terapung di sekelilingnya selepas perkahwinan diraja sebagai pengkritik menyimpulkan bahawa penduduk kehilangan tempat tinggal Windsor telah mendapat boot akibat prosiding. 

Dia tidak lama lagi menjadi bintang Twitter, dengan pengguna memuji garis kegemarannya yang sering diulang, “Cinta adalah cara!” Gaya energik Curry juga merupakan semangat yang penuh semangat bagi mereka yang menonton di waktu pagi di seberang Atlantik di Amerika Syarikat Banyak media sosial juga menampakkan diri untuk melihat reaksi keluarga diraja (yang, secara jujur, t terutamanya patut diberi perhatian) kerana dia membuat mata yang lebih provokatif. 

Khotbahnya diikuti oleh versi Benidie Benn King yang berjudul “Stand By Me,” yang dinyanyikan oleh koir injil. Lagu ini juga mempunyai kepentingan politik, seperti yang digunakan semasa pergerakan Hak Sivil sebagai suara perpaduan perpaduan, mengikut Masa

Naomi Campbell juga menulis, “BISHOP MICHAEL CURRY GIVING ME LIFE.”

Ucapannya mungkin agak pendek berbanding sisa majlis pada hari Sabtu pagi, tetapi Curry pasti mencuri pertunjukan itu. 

Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!:

− 1 = 1

map