Mengingati Legacy Yves Saint Laurent pada Hari Lahirnya

Hari ini kita merayakan Yves Saint Laurent pada hari ulang tahunnya yang ke-80. Dilahirkan pada tahun 1936 di Perancis Algeria, pereka terkenal dianggap sebagai salah satu yang paling berpengaruh dalam sejarah dan ciptaannya, seperti “merokok” saman tuksedo, masih seperti sekarang yang mencolok ketika dia mula mencipta mereka.

Saint Laurent memulakan kerjayanya sebagai pembantu kepada Christian Dior dan mengambil alih label pada usia 21 ketika Dior meninggal dunia. Pada usia 26 tahun, dia memulakan label eponimnya sendiri, di mana dia tinggal sehingga persaraannya pada tahun 2002. Walaupun Saint Laurent meninggal dunia pada tahun 2008, masih banyak minat di sekelilingnya: Dalam beberapa tahun kebelakangan ini, tidak satu tapi dua biopik telah dibuat mengenai pereka. 

Saint Laurent Paris terus menetapkan trend dalam urat yang sama seperti nama seninya, dengan ciptaan membuat cara mereka ke peminat selebriti seperti Gwyneth Paltrow, Katie Holmes, dan Salma Hayek.

Sertai kami dalam menghormati hidupnya dengan melihat bagaimana warisan Saint Laurent hidup.

Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!:

− 6 = 1

map