Milan Mendapatkan Freaknya sebagai Alessandro Michele Peringkat Rumah Terbuka di Makmal Gucci untuk Para Ilmuwan Mad

Minggu Fesyen Milan, rumah label mewah cip biru dan jantung keanggunan Itali selama lebih dari setengah abad, bermula pada hari Rabu dengan cyborgs dan naga bayi, tanda-tanda Las Vegas yang diberikan dalam gelang, dan beberapa model yang badannya telah dip – seperti telur Paskah – biru, kuning, hijau, ungu, dan oren.

Gucci show review
Estrop / Getty Images

Ia bukan permulaan yang menguntungkan, jika rasa baik adalah keprihatinan anda, tetapi para pereka Gucci, No. 21, dan Moschino hampir tidak bimbang tentang kastanye lama itu. Fesyen Itali hari ini memberi tumpuan kepada manifes imej, provokasi, dan panjang, berapi florid yang menyamarkan obsesi yang mendalam dari cetek dengan patina gobbledygook kuasi-intelektual (jangan terlalu teruk, sila). “Objektiviti yang menggambarkan pergerakan Gucci di bidang ini,” sebagai contoh, adalah satu ayat yang bergerak di mana-mana cepat, walaupun ia berasal dari risalah Alessandro Michele yang mengiringi koleksi terbarunya, yang dipanggil “Cyborg.”

BERKAITAN: Model Gucci Membawa Kepala Yang Terputus Sendiri di Landasan

VIDEO: Milan Fashion Week – Gucci Presents Fall / Winter Collection

 

Bahawa Michele telah membentuk semula industri ini dengan reka bentuk yang sangat dekoratif dan penolakan ditolak tanpa dipersoalkan. Gucci sekali lagi di atas, dan koleksi Michele – unik, merujuk, berjimat cermat, surreal, dan puitis – dipamerkan secara cermat dari cetek yang cetek, keduanya menarik dan mengecewakan untuk membedah. Saya mengesyaki orang yang tidak hadir di acara Michele pada hari Rabu tahu apa yang perlu dibuat mengenai persembahan dan sains sci-fi, di luar masa peminat lelaki yang sangat mengagumkan, pereka mungkin telah menyatakan ke arah keajaiban kesan khas Hollywood. (Bukan untuk apa-apa, logo Paramount dipaparkan secara terang-terangan dalam reka bentuk kejatuhannya.)

Gucci show review
Catwalking / Getty Images

Dalam beberapa cara, ini adalah pengeluaran Michele yang paling rumit sehingga kini. Jemputan-jemputan yang tetamu yang diarahkan untuk dibawa bersama dengan mereka semasa diingatkan untuk tiba tepat pada masanya, adalah kotak oren kecil (bom?) Yang menghasilkan jam mundur digital, yang ditetapkan pada permulaan pertunjukan. Dan set yang direka sepenuhnya adalah salib di antara teater pembedahan dengan meja operasi dan bilik tunggu steril terminal penerbangan, dengan berturut-turut di atas barisan kerusi dibentuk. Terdapat rasa jangkaan sebenar di dalam bilik ketika minit dan saat berlalu, jam yang berdetik ke sifar, di mana mereka …. berbunyi.

Untuk pertunjukan fesyen # GucciFW18, Pengarah Kreatif #AlessandroMichele meminta kami dengan pemasa mengira nombor digital merah. Tonton persembahan secara langsung di Kisah Instagram atau melalui pautan dalam bio esok pada 3PM CET. #mfw

Pos yang dikongsi oleh Gucci (@gucci) pada

Beep. Beep. Beep.

Dengan sedikit kekecewaan itu, pertunjukan bermula. Kebiasaannya adalah makmal di mana kreativiti menghasilkan pelbagai jenis monokrositi Dr. Moreau, bermula dengan model berambut perang yang membawa patung kepalanya sendiri. Kemudian, terdapat penampilan oleh model yang membawa renditions plastik naga bayi, kadal, dan ular, dan satu model akhir yang muncul dengan mata ketiga diterapkan ke dahinya. Walaupun lucu, kesan solek ini sangat kecil di tengah-tengah kehebatan peringkat Michele bahawa mereka tidak mempunyai punch dinosaur Taman Jurassic, atau tahap khalesi yang patut ditakuti. Sementara itu, pakaian yang disesuaikan dengan budaya yang ditinggalkan dan berlebihan sehingga tidak ada orang yang mungkin tersinggung, selain daripada National Geographic. Ada turban, topi pagoda, mantel Mongolia, dan logo besbol, (peringatan, sekali lagi, sejauh mana Miguel Adrover berada di depan zamannya), dan, tentu saja, pakaian yang lebih hebat dan kooky dari kilang yang subur Michele.

Gucci show review
Venturelli

Pertunjukan terkini Alessandro Dell’Acqua untuk No 21 disusun dengan ketat di sekitar perarakan briket dari majorette, yang memberikan alasan yang cukup untuk memotong hampir segalanya dalam manik perak dan manik-manik. Bagaimana fikiran melompat ke jalur neon Las Vegas untuk kardigan dan pakaian yang mencolok mungkin soalan yang paling tidak dibiarkan tidak dijawab, tetapi keputusannya adalah tepat pada masanya dalam notis ini-masa saya.

Gucci show review
FILIPPO MONTEFORTE / Getty Images

Anehnya untuk mengatakan bahawa Jeremy Scott, dari semua orang, kelihatan sedikit terkawal dalam koleksi terbaru Moschino, yang menampilkan banyak model dalam topi Jackie O dan topi kotak topi. Sesetengahnya mempunyai seluruh badan mereka yang dicelupkan untuk dipadankan dalam warna pastel Easter Eggs, yang mengingatkan saya tentang jenis kaum alien dominan perempuan yang pernah muncul pada episod Star Trek, di mana perbezaan utama antara penduduk planet adalah warna kulit mereka . Scott juga telah menanggalkan bungkusan gula-bungkus, pembungkusan perubatan, dan cetakan biji-bijian untuk pakaian dan aksesori yang lebih comel, kini dengan getaran kolaj Pop Art. Terdapat banyak sarjana yang boleh mengatakan di sini mengenai subjek komersial dan pembungkusan, tetapi saya khawatir ia akan menjadi khalayak yang salah.

Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!:

− 7 = 1

map