Senarai Peyton Dapat Nyata Mengenai Menetapkan Sempadan Media Sosial

Media sosial boleh jadi ketagihan. Tetapi ia adalah kehidupan saya di luar penapis yang saya cuba tumpukan.

Jangan biarkannya dipintal: Saya suka media sosial. Saya suka bagaimana ia membolehkan saya berhubung dengan peminat saya, bertemu teman-teman baru, saya telah membuat kawan-kawan di sosial yang saya tunggu dalam kehidupan sebenar-dan melihat dunia dari perspektif orang lain. (Shoutout kepada Michelle Obama untuk makanan yang mengagumkan itu.) Tetapi ada tekanan dengan sosial yang kadang-kadang boleh merasa sedikit terlalu banyak.

Saya akan menghantar apabila ada sesuatu yang sejuk atau saya melihat sesuatu yang perkongsian itu bernilai, sedikit perkara yang cantik semasa saya hidup. Tetapi antara cerita-cerita Snapchat dan diberi ganjaran untuk menghantar gambar dan mengekalkan coretan, ada tekanan aneh yang membina untuk mengambil bahagian. Ia menjadikannya lebih ketagihan, jadi sangat sukar untuk tidak berkongsi. Dan ia adalah garis yang baik antara berkongsi dan menyebarkan.

Orang ramai tahu banyak tentang hidup saya-saya sudah berada di TV sejak berusia tiga tahun. Dan tidak banyak mengeluh. Saya sedar betapa bertuah saya melakukan kerja yang saya lakukan. Saya bekerja sangat, sangat keras, dan terdapat banyak keistimewaan dan faedah yang datang dengan pekerjaan itu. (Terdapat juga panggilan bangun awal dan masa yang terhad dengan rakan-rakan dan keluarga, tetapi semuanya sebahagian daripadanya.) Ada perkara yang saya sangat senang berkongsi dengan komuniti saya, seperti kerja dan menunjukkan dan menetapkan kehidupan. Itulah perkara yang menyeronokkan, tetapi ia juga bukan seluruh hidup saya. Ini kerja saya. Saya menyimpan barangan lain untuk diri saya sendiri. saya perlu.

sentiasa berseronok menembak dengan gadis saya @ krissy✨

Satu jawatan yang dikongsi oleh PeytonList (@peytonlist) pada

Lihat, sudah banyak kali saya ingin merakam pengakuan atau pemecatan saya terhadap sesuatu, tetapi saya selalu berhenti sendiri. Itulah ketika saya memanggil kawan atau bercakap dengan adik atau ibu saya. Saya cuba untuk menyelesaikan masalah dengan seseorang secara peribadi, bukannya melalui media sosial. Rasanya aneh untuk dikatakan, tetapi saya lebih banyak memanggil kawan di telefon bukannya menghantar mesej. Ada begitu banyak yang terlepas apabila anda tidak mendengar suara seseorang atau cara mereka mengatakan sesuatu. Emoji wajah yang menangis tidak sama dengan pendengaran suara seseorang sebelum mereka menangis.

Kebanyakannya, saya cuba mencari keseimbangan yang cukup untuk diri saya untuk terus berhubung dengan peminat saya, tetapi sentiasa menjaga hubungan peribadi, barangan keluarga, gambar peribadi-untuk diri saya sendiri. Saya ingin mengadakan dialog dengan komuniti saya, yang benar-benar bermakna sesuatu dan bukan hanya satu siri selfie yang ditapis. Ia adalah sebahagian daripada apa yang membuat apa yang saya lakukan sangat menyeronokkan. Dan saya sangat suka fotografi, jadi berkongsi gambar perkara yang mengilhami saya di Instagram datang dengan cukup semulajadi. Tumblr mempunyai beberapa puisi yang sangat baik atau blog yang keren di mana orang juga berfikiran terbuka. Tetapi anda perlu membuat kebahagiaan dan kecantikan untuk diri sendiri, yang bermaksud anda tidak boleh berada di setiap platform sepanjang masa. Sekurang-kurangnya saya tidak boleh. Hari-hari ini saya menjauhkan diri dari Twitter, ia benar-benar terlalu menghakimi. Kebanyakan orang hanya memakan satu sama lain, dan saya tidak melihatnya.

Vlogging adalah sesuatu yang sangat menghiburkan. Tetapi seperti dengan banyak media sosial, saya rasa ia sangat mudah untuk menghalang hidup anda, walaupun anda mencipta semua detik-detik ini. Itulah masalah cuba membuat sesuatu yang kelihatan lebih penting daripada yang sebenarnya, dan itu sesuatu yang saya fikirkan banyak. Malah apabila saya bersama kawan-kawan saya dan kamera menghidupkan untuk Snap, semua orang mula menari, anda tahu? Kami semua hanya melepak, tetapi kamera bertukar dan tiba-tiba kami menjerit dan semua orang bertindak seperti mereka mempunyai masa yang terbaik-dan kami adalah bersenang-senang, tidak dengan cara yang jelas-dan sebaik sahaja kamera dimatikan, semua orang akan kembali normal.

Frandsss

Satu jawatan yang dikongsi oleh PeytonList (@peytonlist) pada

Saya mungkin menghabiskan 2-3 jam sehari untuk sosial. Saya rasa saya mendapat banyak inspirasi daripadanya. Saya mula mengikuti lebih ramai orang yang menyebarkan mesej tentang cinta diri, seperti “Girl Talk.” Dan keren bahawa saya dapat berkomunikasi dengan rakan-rakan jika saya pergi. Saya sebenarnya membina persahabatan yang kuat dengan orang yang saya ikuti dan gambar yang saya suka. Media sosial adalah seperti banyak perkara lain dalam kehidupan: Ia boleh mengagumkan, tetapi kami bertanggungjawab untuk menetapkan sempadan kita sendiri tentang apa yang kita mahu dimasukkan ke dalam dunia.

Ia mempunyai rahsia dan bahagian-bahagian kehidupan anda yang hanya untuk anda dan orang terdekat anda. Dan apabila anda duduk bersama seseorang di sebuah restoran ada, anda tahu, perkara sebenar untuk dibicarakan tentang detik-detik yang tidak diketahui oleh mereka. Saya berusia 19 tahun, tetapi saya mempunyai gadis yang mengikut saya yang jauh lebih muda. Pada pertemuan dan salam baru-baru ini, seorang anak berusia 9 tahun memberitahu saya dia mengikut saya di Snapchat. Ia mengingatkan saya bagaimana perkara yang saya keluarkan di sana dilihat oleh ramai orang. Saya telah memaparkan gambar baju mandi dan saya baik-baik saja dengan itu-saya selesa dengan badan saya dan mahu mereka tahu bahawa mereka harus berbangga dengan badan mereka juga. Tetapi ia rumit dan saya sangat berhati-hati. Saya berfikir tentang segala-galanya sebelum saya menyiarkannya, dan kadang-kadang saya akan bertanya kepada kawan jika mereka fikir ia terlalu banyak.

Hari pertama dan sudah jatuh cinta dengan Dubai

Satu jawatan yang dikongsi oleh PeytonList (@peytonlist) pada

BERKAITAN: Senarai Peyton Menumpahkan Pikirannya terhadap Positiviti Media Sosial pada Aplikasi Pengeditan Foto 

Saya suka media sosial dan sambungan yang mungkin. Saya suka berkongsi idea, bertemu orang baru dan diilhamkan oleh orang yang saya tidak akan pernah jumpa dengan cara lain. Tetapi ada bahaya yang sebenarnya. Ia boleh menghisap sepanjang masa anda, membuat anda merasa kurang daripada anda jika anda membandingkan kehidupan anda dengan kewujudan yang sempurna ditapis orang lain, dan terdapat ancaman keselamatan yang datang dengan geo-tagging atau hidup menyeberang lokasi tepat anda. Media sosial hebat, tetapi interaksi sosial yang nyata-perbualan bermakna, tidur, dan sesi ketawa dengan orang yang saya sayangi-lebih baik. Masa muka lebih banyak daripada FaceTime, anda tahu?

Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!:

+ 48 = 51

map