The Hitmaker Wanita Yang Menulis Lagu Cinta Terbaik Justin Bieber

Apa yang “Maaf” oleh Justin Bieber, “Bad Liar” oleh Selena Gomez, dan “Love Myself” oleh Hailee Steinfeld mempunyai persamaan? Sebagai tambahan kepada status puncak carta mereka (dan kemasukan dalam Spotify saya yang paling dimainkan), mereka juga semua ditulis bersama oleh Julia Michaels.

Anda mungkin belajar nama pemuzik berusia 24 tahun tahun lalu, ketika dia mengeluarkan single pertama, “Isu,” sebuah balada pop terdedah dan rapuh tentang pertarungan dengan teman lelakinya bahawa setiap orang yang bertarung dengan teman lelakinya masih menyanyi dalam pancuran. Tetapi untuk bahagian yang lebih baik dalam satu dekad – yang memudahkan melupakan betapa muda Michaels – dia telah membina kariernya di belakang tabir, menulis lagu yang telah membentuk pop kontemporari landskap. Dia adalah seorang remaja ketika dia bekerja pada album solo pertama Gomez dan Demi Lovato’s “Fire Starter,” dan dia sejak bertulis tiga lagu cinta Bieber.

Michaels, yang membesar di Santa Clarita, Calif., Masuk ke dalam perniagaan yang berjaya melalui kakaknya, seorang penyanyi. “Dia pernah melakukan demo di [Los Angeles]. Kadang-kadang penulis lagu akan menulis lagu untuk artis tertentu dan tidak mempunyai nada yang betul untuk menyanyi sendiri, sehingga mereka akan menyewa orang lain. Kakak saya melakukannya, “katanya. Michaels akan menandai, dan pada salah satu daripada demo ini bertemu penyanyi-penulis lagu Joleen Bell, yang mengambil bakat muda di bawah sayapnya. Bersama-sama, mereka mencipta lagu tema untuk pameran Disney Austin & Ally, dan pada tahun-tahun yang berikutnya, Michaels memainkan lagu yang telah anda dengar Ed Sheeran, Britney Spears, Keith Urban, John Legend, dan Shakira menyanyi.

BERKAITAN: Pasangan Satu Perkara Perlu Dilakukan untuk Menghentikan Berjuang Mengenai Wang

@selenagomez anda adalah jiwa saya �� ❤️

Satu jawatan yang dikongsi oleh Julia Michaels (@juliamichaels) pada

“Isu” pada mulanya bertujuan untuk menjadi salah satu daripada mereka, kata Michaels, yang mengalami kecemasan dan menganggap dirinya perhatian-pemalu. Tetapi “terasa aneh bagi saya bahawa orang lain akan menyanyikan cerita peribadi itu,” katanya ketika itu. “Saya tahu ia adalah saya.” Dia masih mengetuk pengalamannya sendiri ketika menulis untuk artis lain. Adakah ia berasa pelik untuk mendengar lagu-lagu Bieber yang diputar dari kehidupan cintanya? “Sudah tentu saya meletakkan perspektif saya sendiri,” katanya kepada saya. “Tetapi apabila mereka menyanyi, perspektif mereka. Ia sepenuhnya berkaitan dengan pengalaman mereka dan kehidupan cinta mereka. “Dan jelas dia mendapat tempat yang lembut untuk lagu-lagu pop yang menjadi ideanya; semasa mengetuai konsert muzik Perdana Muzik Amazon bersama Ariana Grande, Alessia Cara, dan Kelsea Ballerini pada awal musim panas ini, dia menyongsong bahannya sendiri dengan medley dari kegemaran peminat Bieber dan Gomez.

 

Di sini, Michaels mendapat kejujuran tentang membuat wang sebagai tween, tabiat buruk kewangan yang berjalan di dalam keluarganya, dan siapa semua lagu-lagu cinta yang benar-benar tentang.

Mempunyai kerjaya sebagai remaja … Apabila saya melakukannya, saya tidak fikir saya akan buat ini selama-lamanya. Saya suka, “Oh, ini menyeronokkan, saya pulang sekolah, tidak banyak yang perlu dilakukan.” Tidak sampai saya membuat lagu tema untuk Disney apabila saya berumur 17 tahun, saya suka, “Saya suka ini, saya mahu melakukan ini selama-lamanya.”

Pada giginya yang pertama kali dibayar … Saya berumur 14 tahun. Saya melakukan konsesi untuk mengadakan pertukaran besar di litar lumba, hampir seperti pasar petani tetapi penuh dengan pelbagai barang. Saya mendapat pekerjaan melakukan itu pada hujung minggu, menjual nachos kepada orang ramai. Beri rakyat apa yang mereka mahu!

Pada lagu pertama dia menulis … Saya pernah menggunakan muzik perpustakaan, lagu-lagu yang untuk latar belakang televisyen dan filem. Jadi, pada bila-bila masa anda mendengar komersial dan ada muzik bermain di latar belakang, saya pernah melakukan perkara itu. Saya berumur 16 atau 17 tahun.

Mengenai pengajaran wang terawal dia belajar … Saya mengelilingi diri saya dengan orang-orang yang lebih tua, orang yang telah berada dalam industri muzik. Mereka sentiasa memberi nasihat kepada saya. Salah satu nasihat yang saya ingat adalah, “Simpan wang anda, kerana industri ini boleh menjadi sangat cepat.” Kadang-kadang, apabila orang melihat jumlah wang tertentu, mereka membelanjakannya dengan tidak sengaja, memikirkan ia akan berada di sana dan itu bukan.

Mengenai falsafah beliau … Ada saat-saat di mana saya suka, ‘Hmmm, saya perlukan ini? Tidak. Tetapi saya mahu ini? Ya. ‘ Dan saya membelinya kerana saya mahukannya. Tetapi saya tidak gila. Saya tidak cenderung untuk membelanjakan wang untuk perkara-perkara melainkan jika ia pengalaman. Saya menyelamatkan mereka dan akan mengetepikan apa yang diperlukan.

BERKAITAN: Kelly Rowland Setelah Menghabiskan $ 30,000 dalam 30 Menit di Bergdorf

Pertama LA menunjukkan! Malam kedua berturut-turut di @theforum malam ini! Apa itu hidup?! Terima kasih kepada semua orang yang datang tadi malam! #theforum #redpillbluestour

Satu jawatan yang dikongsi oleh Julia Michaels (@juliamichaels) pada

Mengenai siapa lagu cintanya tentang … Saya menulis majoriti lagu saya tentang satu orang, dan mereka tahu. Percayalah, mereka tahu. Dan kemudian, setiap kali saya menulis lagu tentang seseorang, saya memberitahu mereka. Sama ada ia baik atau buruk. Saya bukan orang yang sangat konfrontasi, dan saya rasa ini adalah cara saya untuk berhadapan dengannya. Kadang-kadang mereka suka kandungannya. Lain kali mereka tidak.

Di mana lagu cinta terbaik berasal dari … Saya fikir ia bergantung kepada jenis orang yang anda. Bagi saya, ia kebanyakannya ketegangan. Yang boleh jadi baik atau buruk. Dan juga sakit hati. Saya jenis menulis tentang semuanya. Saya suka semuanya, jadi saya menulis tentang semuanya.

Pada jadual kerja … Saya biasanya bekerja pada sebelah petang. Saya suka mempunyai pagi saya untuk melakukan rutin saya dan merasakan beberapa struktur, dan mempunyai malam saya bersama haiwan saya, bayi kecil saya. Saya jenis menulis setiap kali. Banyak masa, ia dijadualkan. Saya tidak hanya menulis apabila saya merasakannya. Saya pergi ke sana dan perlu memikirkan perkara-perkara di tempat kejadian. 

Pada splurges terbesar beliau … Saya suka berbual-bual pada momen. Saya tidak suka menyemburkan benda-benda penting. Sekiranya salah seorang kawan saya berkata seperti, “Hei, mari kita naik bot untuk 4hb Julai!” Saya orang yang suka, “Itu idea yang hebat!” Dan kemudian mempunyai semua kawan-kawan kami di sana, dan minum beberapa minuman, dan hanya mempunyai masa yang baik. Atau jika saya berkata, “Hei, mari pergi ke Mexico untuk hujung minggu,” dan jika kawan saya masuk, maka kami pergi! Saya suka benda macam itu. Nasib baik, banyak kawan saya melakukan pelbagai perkara dan dapat mengukir jadual mereka sendiri, dan supaya mereka dapat meluangkan masa untuk melakukan perkara-perkara dengan saya. Ia menyeronokkan. Saya suka bermain-main pada saat-saat spontan.

BERKAITAN: Syarikat Rahsia Di Bawah Kecantikan KKW dan Kylie Cosmetics

Pada bahagian paling sukar muzik biz … Kadang-kadang anda boleh membuat banyak wang, dan dua tahun kemudian anda boleh membuat hampir tidak apa-apa. Ramai orang fikir ia akan berada di sekitar selama-lamanya, dan ia tidak akan.

Mengenai apa yang dia pelajari mengenai wang dari ibu bapanya … Ibu saya tidak begitu hebat dengan wang. Sekiranya ada sesuatu yang seperti jenis perkara terbalik, di mana anda belajar apa yang tidak boleh dilakukan. Saya suka ibu saya, tetapi dia tidak pernah baik dengan wang. Dia mendapatnya dan seperti, “Saya akan membeli-belah!” Dan kita seperti, “Tidak ibu! Tidak.” 

Mengenai “Kiss Here” tattoo di atas tengkuknya … Itulah tempat kegemaran saya. Saya mempunyai banyak tatu tentang keintiman, tetapi saya tidak mempunyai apa-apa mengenai sambungan fizikal sehingga saya mendapat “Kiss Here”, dan saya mendapat lukisan juga. Pernahkah anda mendengar bahasa cinta? Sentuhan fizikal adalah bahasa cinta saya. Jadi itulah sebabnya saya ada.

Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!:

38 + = 47

map