Bolehkah Anda menjadi Blogger Fesyen dan seorang Kristian pada masa yang sama?

Jeanette Johnson membesar di rumah yang sangat berhati-hati, Kristian di Kansas di mana “anda memakai sesuatu sehingga anda mempunyai lubang di dalamnya,” dia ingat.

Sebagai graduan kolej, Johnson tidak begitu berhati-hati bahawa dia tidak akan membeli jaket hangat yang diperlukan untuk musim sejuk di Boston, walaupun mendapat penghasilan yang baik dan mempunyai cara.

Titik perubahan adalah lapangan terbang yang memalukan dengan seorang bekas, yang membuatnya malu dengan almari pakaiannya dan mempersoalkan pilihannya..

Johnson memberikan belanja pakaian bulanan sederhana, dan menemui panggilan keduanya. “Saya mula berseronok dengan fesyen-saya menjadi orang di tempat kerja semua orang memuji.”

Johnson melancarkan blognya, J’s Everyday Fashion, pada tahun 2010, dan dia berikut berkembang cepat.

“Yesus dan gaya seperti minyak dan air, atau sekurang-kurangnya itulah yang saya membesar dengan mempercayai.”

tk
jseverydayfashion / Instagram

Tetapi dia bercanggah. Bagaimanakah dia boleh mempercayai nilai-nilai Kristian tentang kerendahan hati dan kerendahan hati semasa mengetuk-ngetuk di Internet dengan pakaian yang bergaya?

“Yesus dan gaya seperti minyak dan air,” dia menulis dalam buku yang akan datang, J’s Everyday Fashion & Faith: Gaya Peribadi Dengan Tujuan. “Atau sekurang-kurangnya itulah yang saya membesar dengan mempercayai.”

Tujuh tahun kemudian, Johnson, 33, masih berkomloging, memperolehi pendapatan terutamanya melalui pos yang ditaja daripada peruncit termasuk JC Penney, Macy’s, Kohls, thredUP, dan Everlane. Dalam buku itu, yang keluar pada bulan Oktober, dia membuat satu kes mengenai bagaimana agama Kristian-dia kini milik gereja bukan denominasi-boleh wujud dengan gaya peribadi. Kami memintanya untuk melihat pratonton.

Beritahu saya tentang pendidikan anda.

Berkembang dalam rumah tangga yang konservatif, saya rasa fesyen adalah tidak terhad. Ayah saya sangat hemat. Ia sentiasa mematikan lampu. Jangan buang air. Saya adalah satu-satunya anak, tetapi tiada siapa yang pernah mempunyai pakaian baru. Kami tidak pernah bercuti. Saya pergi ke gereja yang sangat berkarisma dan saya pergi enam kali seminggu dan sangat bersemangat. Ini semua membantu orang lain dan menjadi penagih wang yang baik dan tidak memikirkan penampilan luar, yang sangat sihat, tetapi saya pergi terlalu jauh dan tidak menyedari bahawa terdapat kegembiraan dan kecintaan terhadap fesyen. Ia dikebumikan di bawah semua perkara yang saya pelajari di sekolah menengah.

tk
jseverydayfashion / Instagram

Apa epiphany fesyen awak??

Saya awal 20-an, saya bekerja dalam pemasaran bukan keuntungan yang membuat gaji yang besar. Saya telah menemui sebuah apartmen yang sangat murah saya berkongsi dengan dua wanita lain dari gereja. Saya tidak mempunyai bil. Saya mempunyai banyak bilik dalam bajet saya untuk dibelanjakan pada fesyen, tetapi saya hanya cuba untuk tidak membeli apa-apa sahaja. Yang merupakan strategi yang dahsyat, dahsyat. Saya mengalami kesukaran bekerja kerana tidak berpakaian dengan baik dan sangat sejuk.

Saya secara harfiah memakai t-shirt Teletubbies ketika saya berlari ke teman lelaki mantan saya dan teman wanitanya di lapangan terbang kerana ia adalah t-shirt percuma yang saya dapat kerja. Saya merasa sangat malu. Bagaimanakah saya datang ke keputusan ini? Apa yang saya fikirkan? Saya memakai sisa sisa dan itu bukan perasaan yang baik sekali.

Pada tugas saya, saya mempunyai bos yang sangat baik yang benar-benar menjadi fesyen. Dia memakai gelang Hermes cantik dan memakai Prada. Dia bukan pereka baru yang berprestasi tinggi setiap hari, dia berhati-hati dan bijak dan menambah perkara yang dia sangat suka dalam almari pakaiannya dari masa ke masa. Kami bercakap berjam-jam mengenai fesyen. Beliau mempunyai penghargaan fesyen sebagai bentuk seni. Ia bukan tentang sia-sia atau menjadi pembohong, ia adalah kebebasan bersuara.

Sementara itu, saya memerlukan segala-galanya, jadi saya menetapkan anggaran pakaian $ 250 sebulan. Ia begitu membebaskan. Di dalam ruang bajet yang selamat, saya mula berseronok dengannya. Rakan saya berkata mengapa tidak memulakan blog? Jadi saya buat.

Jeanette Johnson
Bersahaja Jeanette Johnson

Bila dan bagaimana blog mula menjadi semakin menguntungkan?

Saya terpaksa diberhentikan dari pekerjaan saya semasa kemelesetan kemelesetan. Saya baru sahaja, terpaksa menyokong diri saya sepenuhnya dan tidak dapat mencari pekerjaan, tetapi blog saya telah berjalan dengan baik dan mempunyai satu ton orang yang membacanya.

Saya mempunyai sejuta paparan halaman sebulan dan mula meletakkan catatan blog di Facebook. Saya mempunyai 50,000 peminat Facebook yang melihat setiap jawatan. Dalam setahun saya membuat lima kali sebanyak yang saya buat sebagai pengurus pemasaran di Boston, Ia kebanyakannya dari komisen afiliasi dari kandungan belanja dan juga dari rangkaian iklan banner saya menyertai.

Kenapa blogging begitu sukar untuk anda sebagai seorang Kristian?

Bagi saya, saya benar-benar berjuang selama bertahun-tahun dengan hanya memalukan dengan jujur ​​bahawa saya melakukan fesyen sebagai kerjaya. Kesalahan itu melanda kegembiraan kesemuanya. Terutama jika saya berada dalam suasana gereja, saya merasakan saya perlu meyakinkan semua orang bahawa saya masih menyayangi Yesus dan itu OK.

Ia benar-benar datang ke kepala apabila saya mempunyai pertunangan bercakap di sebuah gereja dan saya menyedari bahawa saya tidak selesa dengan ini kerana saya fikir jadi saya menulis jawatan blog, “Bagaimana Saya Menjadikan Fesyen dan Iman.” Dua hari selepas ia pergi up, seorang penerbit meminta saya menulis buku tentangnya. Ini subjek yang menakutkan dan ia telah menyeksa saya. Tetapi dalam masa beberapa minggu saya menyedari ini adalah idea yang hebat.

Kenapa menakutkan?

Saya fikir ia menakutkan kerana iman dan fesyen adalah dua perkara yang begitu mendalam dalam jiwa saya dan saya sangat menghargai mereka. Orang melihat mereka sebagai dua perkara yang tidak boleh wujud dan saya fikir mereka boleh. Saya memaksa diri untuk duduk dan melihat kitab suci dan menemu duga. Ia adalah pembukaan mata dan penyembuhan. Saya rasa saya akhirnya mendapat suara saya.

Adakah terdapat garis-garis kesopanan yang anda tidak akan menyeberang?

Sekiranya ada sesuatu yang rendah, saya mungkin memakai baris hem yang lebih panjang. Atau, saya akan memakai seluar pendek pendek dan lebih banyak ditutupi di atas. Tetapi kesopanan bukan sesuatu yang saya bimbang. Kami tinggal di Florida di mana ia sangat panas. Kebimbangan saya lebih banyak tentang wang.

Bagaimana begitu?

Saya percaya dalam memulihkan semula perkara selagi anda boleh dan memakai mereka berulang kali.

Berapa peratus daripada penonton anda mengikuti anda kerana anda adalah orang Kristian?

Jawatan blog yang saya tulis Februari lalu adalah kali pertama saya pernah membahasnya, selain daripada memasukkan ayat-ayat Alkitab pada Paskah. Saya tidak menyembunyikannya, tetapi ia tidak mengenai topik. Blog ini dimaksudkan untuk menjadi tempat yang menyeronokkan untuk fesyen. Anda tidak memerlukan ayat Alkitab dengan pakaian anda pada hari itu.

Adakah anda ingin mempunyai kementerian fesyen??

Saya suka mempunyai beberapa jenis program untuk melaksanakan apa yang ada dalam buku ini. Denominasi Kristian semuanya sangat berbeza. Anda mempunyai begitu banyak gereja yang berpakaian dalam pakaian Ahad yang rumit, tetapi gereja saya di Timur Laut sangat konservatif.

Pasti ada kebebasan yang perlu dilakukan di banyak gereja-gereja Kristian – untuk merasa bebas untuk menjadi diri sendiri dan berpakaian bagaimana anda ingin. Ayat-ayat Alkitab yang saya gunakan dalam buku ini digunakan untuk memalukan wanita dan membuat mereka diam dalam bentuk dan bentuk segala-galanya. Mengawal fesyen adalah sejenisnya.

Jeanette Johnson
Bersahaja Jeanette Johnson

Adakah terdapat orang yang menganggapnya tidak sopan untuk membuat hidup mengambil gambar diri anda?

Saya mempunyai perjuangan ini di kepala saya setiap masa. Pada penghujung hari, kepada sesetengah orang, menyiarkan sebarang foto diri adalah di atas kesombongan teratas, dan saya tidak boleh menyalahkan mereka kerana itu.

Saya cenderung untuk tersenyum dalam gambar saya setiap masa dan saya mahu menjadi hangat dan menarik dan saya mahu semua orang berasa selamat datang. Saya juga akan menghantar fesyen gagal. Ini adalah realiti. Tiada seorang pun dari kita yang melompat di jalan dengan 10 pakaian yang sempurna setiap hari dalam seminggu. Jika saya menunggu sehingga saya mempunyai 10 pakaian yang sempurna, saya tidak akan pernah menghantarnya. Bagi saya, ia tidak merasakan merak kerana saya tidak fikir saya adalah baju tidur kucing dengan sebarang regangan.

Apa yang dikatakan ayahmu yang berjimat?

Dia sangat menyokong sepanjang masa. Dia suka membaca blog dan dia menghantar saya kandungan yang sangat menyayangi, seperti “Saya suka warna-warna itu” dan “Saya berharap kasut tidak menyakitkan kaki kamu” dan “Saya harap awak tidak sejuk.”

Bagaimanakah perasaan anda akan menjadi bekas teman lelaki anda sekarang??

Ia bukan tentang memikatnya. Ia tentang perasaan baik tentang diri anda.

Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!:

34 + = 40

map