Bolehkah Pakaian Kuasa Memadam Insecurities Anda?

Kadang-kadang saya fikir saya meminta terlalu banyak pakaian saya. Saya merenung sebahagian besar daripada mereka sekarang, tersekat ke rak bergulung kira-kira 5 kaki dari kaki katil saya. Ia adalah spektrum yang tidak teratur yang berasal dari kemeja hitam (T-shirt) hingga putih (T-shirt) ke campuran hitam dan putih (rok) ke campuran hitam, putih, dan beberapa permata nada (sutera butang-turun) . Namun, walaupun penampilan mereka yang serasi, seragam, masing-masing dan setiap pakaian ini pernah memegang janji yang sangat menarik sebelum saya menyerahkan kad kredit saya-Saya akan menjadikan anda orang yang lebih baik.

Pakaian mempunyai keupayaan untuk melakukan pelbagai perkara dan menenggelamkan banyak perbezaan: untuk menandakan kuasa dan kelas, untuk memperkuatkan peranan standard dalam masyarakat dan mengukir identiti baru di pinggirnya. Sebuah turtleneck yang boleh dipercayai dan berkekalan dapat dikombinasikan dalam masa-masa yang bergolak, dan saman yang sesuai, kajian telah menunjukkan, bahkan dapat meningkatkan anda. Bagi saya, saya menggunakan pakaian untuk menutup rasa tidak selamat dan membuat apa yang saya anggap sebagai kecacatan personaliti. Fikirkan iklan-iklan yang lebih mendalam di mana mereka memperlihatkan ilustrasi rambut yang dekat dan bagaimana produknya tersentuh untuk membuat helai berkilat dan baru. Itulah saya dan, katakan baju baru.

Mac In Book - Steph Trong - Slide
Victor Virgile / Gamma-Rapho melalui Getty Images

BERKAITAN: Cara Berpisah Dengan Kawan Anda Tidak Sebenarnya Suka 

Ia selalu seperti ini. Saya boleh ingat menjadi terpesona pada sepasang seluar jeans ketika saya seorang pemuda berumur 12 tahun yang berumur belukar yang sedang membesar di Texas konservatif. Melihat ke belakang, saya menyedari bahawa seluar jeans itu sangat mengerikan, tetapi pada masa itu ia adalah ketinggian kulit yang licin, dicuci dengan asid, dan dicincang dengan lubang kecil dari pinggang hingga buku lali. Ibu saya tidak dapat mendengarnya: Dia berkata mereka kelihatan seperti seseorang telah diserang oleh piranha. Tetapi saya terus-menerus, walaupun saya dan kakak saya bergegas untuk tujuan makan malam di restoran Cina kegemaran kami.

Sebab saya terpaksa memilikinya, kenapa mereka sangat penting, saya yakin mereka akan membuat semuanya OK, supaya mereka akan membuat saya OK. Saya akan muncul di sekolah, dan anak-anak yang sebelum ini membuat keseronokan saya tiba-tiba mengalu-alukan saya ke dalam lipatan, dan saya tidak akan menjadi janggal atau takut mengenainya. Saya akan mengatakan semua perkara yang betul dan membuat semua orang ketawa kerana itu adalah apa yang orang dalam seluar jeans ini sejuk lakukan. Itulah banyak tekanan untuk memakai sepasang celana (peringatan spoiler: saya mendapatnya, memakai mereka, dan tidak berubah).

Mac In Book - Steph Trong - Slide
Victor Virgile / Gamma-Rapho melalui Getty Images

BERKAITAN: Bulu Faux Bantu Saya Dapatkan Lebih Dari Badan Tidak Sihat Badan-Cara Ini

Sekarang saya bekerja dengan fesyen, pakaian telah bertambah baik-atau jadi saya fikir-tetapi harapan di belakang mereka tetap menjadi variasi pada tema yang sama. Apabila saya melihat pertunjukan landasan atau pergi membeli-belah, otak saya dibanjiri dengan potensi dopamine, berpotensi lebih baik. Sesetengah wanita mencari perkara yang akan menyembunyikan lengan atas atau penyamaran perut yang cukup. Saya melihat blazer Céline dan impian tentang bagaimana ia akan menyembunyikan penangguhan saya atau kadang-kadang ketidakupayaan untuk membuat keputusan di tempat kerja. Begitu juga untuk pakaian dolce vita-esque, pakaian merah api dari Brock Collection. Itu bukan pakaian untuk seseorang yang makan bijirin di sofa untuk makan malam kerana keletihan dan kelebihan, seperti yang saya lakukan setiap tiga minggu. Tidak, nombor kecil itu dibuat untuk kehidupan yang penuh cabaran dan ketawa parti itu.

Mac In Book - Steph Trong - Slide
Victor Virgile / Gamma-Rapho melalui Getty Images
Mac In Book - Steph Trong - Slide
Victor Virgile / Gamma-Rapho melalui Getty Images

Musim sejuk, seperti yang saya tulis ini, sentiasa yang paling teruk. Suhu beku dan angin gusti tidak membenarkan apa-apa kecuali sweater besar, seluar jeans, dan oompa-doompaty-do parkas. Secara paradoks, saya berasa terdedah, dilucutkan, kurang. Tetapi kali ini saya berkata kepada diri sendiri, “Nasib sukar.” Daripada meletusnya bulan-bulan dalam keadaan putus asa yang disebabkan oleh frump, saya menggunakannya sebagai peluang untuk tumbuh lebih selesa di kulit saya sendiri dan menerima kasar saya pinggang, pakaian yang bagus diletakkan di atas atau tidak. Dan datang musim bunga saya masih merancang untuk memakai pakaian merah jazzy itu, sialan itu. Hanya anda mungkin tidak melihat saya kerana ia akan menjadi makan malam yang sangat peribadi. Daripada bijirin. Di atas sofa.

Untuk lebih banyak cerita seperti ini, ambil edisi Mac ini InStyle, boleh didapati di gerai surat khabar dan untuk muat turun digital 9 Feb.

Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!:

18 − 17 =

map