Kuasa Kuasa, Joan Rivers, dan Me

Berjalan di Mercer Street di SoHo minggu lepas, saya tertarik dengan saman kuasa yang memberikan provokatif di tingkap lantai ke langit-langit sebuah butik Dolce & Gabbana dan mempunyai kilas balik pada masa saya memakai pakaian bersulam Dolce hitam saya sendiri yang dipasangkan tumit stiletto untuk acara bank pelaburan. Hadir: Joan Rivers yang legenda.

Bersama-sama dengan sepasang gelung emas, bibir merah yang berani dan rambut saya dihiasi dengan chignon yang licin, saya merasa bersedia untuk menangani apa-apa dengan memilih kenyataan yang kuat dengan kelainan feminin yang bermaksud perniagaan. Saya telah berlari selama 20 minit – satu sifat tetap yang mungkin dipanggil bergaya. Tidak kira apa pun, saya berada dalam suasana yang tidak dapat membuat saya ketawa. “Senang melihat dan menanti-nantikan Joan untuk komedinya di dalam ‘wajah anda’ yang kemudiannya dikenali sebagai sebenarnya berkhasiat.

BERKAITAN: Rachel Brosnahan, Puan Maisel yang Boleh Menolong Mayang Golden Globe ke Joan Rivers

Sebelum pertunjukan bermula, saya tergelincir di belakang pentas untuk melihat sekilas. Saya mengakuinya: Saya mahu melihat “sebenar” Joan Rivers dan mungkin mendengar hidangannya salah satu takedownnya yang dipatenkan di peringkat tangga atau rakan sekerja, mana-mana mangsa yang tidak curiga, sebenarnya saya bertindak secara semula jadi semasa memasuki ruang belakang di belakang pentas. untuk jangkaan dan persediaan yang diharapkan. Saya menatap semua orang dan segala-galanya, terpesona dengan segera semua itu dan sedikit kecewa.

Pada masa itu sekumpulan penghibur menyeberang di sebelah kiri saya. Saya terganggu kerana mereka sesak selepas latihan akhir-dan untuk membuat jalan, tiba-tiba saya disokong, tidak menyedari seseorang yang lebih kecil di belakang saya. Sama seperti saya melangkah ke belakang, tiba-tiba terdengar keras, “Oww!” Salah satu senjata api maju saya telah datang dengan keras pada kaki seseorang.

Orang kecil itu ternyata sangat marah dari Sungai Joan.

Dia segera mengikutinya, “Awak! Serangan Amazon! “

“Maaf!” 

Tidak bersuara dengan rasa malu, saya menunggu apa yang datang dari mulut lidah yang terkenal ini. Dia memandang saya dengan imbasan lasernya. Saya melihat dia mendaftarkan bagaimana saya merasakan kesalahan saya yang tidak sengaja. Saya hampir boleh mendengar fikirannya yang menimbang kebaikan dan keburukan sama ada untuk memberi gadis ini rehat. Tetapi dia cepat mengetuk dan menyampaikan hadiah: dia tersenyum dan merayap dalam nada suara dan aksen legenda yang kita semua tahu, “Gadis-gadis harus bergerak ke hadapan, tidak satu sama lain, Kakak Giraffe!” Tertawa dengan bantuan – saya menghembuskan nafas dan melihat apa dia memakai.

BERKAITAN: Cara Memakai Suit Kuasa

Dalam jaket keperset hitamnya yang mewah dengan celana panjang melipat celana hitam dan tumit kulit paten; ia menyedarkan saya bahawa ia adalah versi kecil dari pakaian pantsuit saya sendiri. Joan Rivers dan saya dipadankan, dan selepas pertemuan kita yang ganjil, kita menjadi lebih “adik perempuan” untuknya. Saya dengan semangat bertanya, “Siapa kamu memakai?” Dia retak “Mencuba untuk mencuri garisan saya?” Kemudian panggung berbisik “Dolce Gabbana. Vintage. “

Dan dengan itu, dia pergi. Dengan semua akaun, Joan Rivers memberi banyak saudara perempuannya beberapa tahun lamanya, walaupun orang awam yang sukar. Beliau adalah perintis melalui ajaran-ajaran komedi beliau. Mencari humor dalam kebenaran hidup yang sukar, walaupun gelap, dia dihormati kerana menemui dan mendedahkan humor dari dalam kesedihannya sendiri. Apabila kita ‘rasmi’ bertemu di Bilik Hijau selepas, dia setiap ibu yang peduli yang berminat dengan cerita semua orang-saya mendengar dia memberitahu seorang gadis muda, “Oh, tidak, saya tidak selalu mahu menjadi pelawak. Apabila saya berumur anda, saya mahu menjadi seorang pelakon. Jika saya mempunyai kehidupan yang lain, mungkin itulah yang berlaku, tetapi saya suka apa yang saya lakukan, dan saya telah belajar bahawa jika anda menginginkan sesuatu yang cukup buruk, dan bersedia untuk bekerja keras untuk mendapatkannya, hampir mungkin. Jadi, makan sayur-sayuran anda! “

BERKAITAN: Suit Kuasa Beli Sekarang!

Ini dari wanita yang, pada peringkat awal menyampaikan satu set termasuk jenaka berikut: ‘Apabila saya dilahirkan, ibu saya bertanya kepada doktor, “Adakah dia hidup?” Dia berkata, “Hanya jika anda mengambil kaki anda dari kerongkongannya.” Saya faham bahawa keterlaluan yang tidak menyenangkan telah keluar dari saya – bahawa pandangan hidup yang komedi dan komedi ini adalah bakat, kuasa, dan kekuasaannya yang unik. Joan Rivers menghantar mesejnya melalui hidupnya dan kerja-kerja beliau, dan di pentas atau televisyen, ada sedikit yang tidak dapat dipukul dengan humor, dan tidak menjadi lebih baik dengan sedikit persaudaraan. Dengan pemikiran itu, saya berbaris di dalam butik untuk mencuba sesuatu yang baru saman kuasa, mengingatkan komitmen Joan kepada kuasa untuk menjadi diri sendiri.

Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!:

− 1 = 1

map