Temui Pereka Siapa Yang Membuat Fesyen Daripada Rambut Manusia

Ia adalah sesuatu yang mustahil untuk menyimpulkan atau mentakrifkan Charlie le Mindu dan kerja hayatnya dalam satu perkataan. Dia bukan hanya seorang penata rambut atau seorang pereka fesyen mahupun penggila atau artis. Tidak, dia semua di antara satu-satu amalgam dari semua empat, bersama-sama dengan dalang di belakang Charliewood, pameran seni pertunjukan percikan yang sangat nyata yang diilhamkan oleh Dolly Dolly Parton yang membuat berhenti di seluruh dunia (sebelum ini : Palais de Tokyo di Paris; paling baru-baru ini: Lake Cedar di NYC). Tetapi ia ciptaannya yang menjadi objek daya tarik yang tidak berkesudahan: dia mencipta karya seni yang boleh dipakai dari rambut manusia.

Bagaimana dia dapat menelefonnya? Pereka Perancis berusia 30 tahun memulakan kerjayanya sebagai pendandan rambut pada umur 15 tahun, di mana dia dilatih, apa yang dia panggil, “salun desa” di Castelnau-de-Médoc, Perancis. “Rambut cantik, tetapi ia boleh menjadi sangat menjijikkan pada masa yang sama,” katanya kepada kami. “Seorang stylist rambut seperti psikiatri kadang-kadang, kerana orang-orang datang dengan masalah mereka, dan itu sebabnya saya suka rambut-itu emosi.”

Untuk memupuk emosi itu, le Mindu mengambil bakatnya dan segala yang dia pelajari selepas bertahun-tahun menjadi penata rambut dan menyalurkannya menjadi bentuk-bentuk arca-dengan rambut sebagai medium pilihannya, tentu saja-yang membawa kepada tempat di Paris Haute Couture Fashion Barisan minggu, dan fanbase selebriti, termasuk Lady Gaga, Sia, dan Florence Welch. “Saya melihat bahawa rambut benar-benar memerlukan pergerakan,” katanya tentang kenapa dia pergi ke seni persembahan, membintangi pelukis dan pelukis pelbagai bentuk dan saiz yang pelbagai. “Ia persepsi saya tentang kecantikan.”

Charlie Wood 1
Charliewood

BERKAITAN: Bagaimana Seorang Jurugambar Fesyen Mempertingkatkan Kecantikan

Dan dia pemilih tentang rambut yang digunakannya: Ini semua rambut manusia, ia berasal dari sebuah syarikat yang dipanggil Hairdreams, dan ia harus dari Rusia. Dia cukup tegas mengenainya. “Saya hanya suka bekerja dengan rambut Rusia, kerana kualitinya tinggi-ringan, namun kuat untuk menahan semua bahan kimia dan perubahan warna yang saya buat kepadanya,” kata Mindu sambil menyamakan dirinya dengan seorang ahli kimia dalam erti kata itu. “Salah satu daripada saya adalah neon-saya menghabiskan enam bulan di studio saya dengan cahaya UV mencari tempat yang sempurna. Saya sentiasa bereksperimen.”

Neon mengetepikan (anda boleh melihat salah satu kepingannya – “Ubur-ubur” yang ditonjolkan di atas), ia menyatu dengan rambut dengan emas sebenar, merendamnya dalam pewarna, menjilatnya dengan perak, dan merosotnya dalam resin untuk kesan lacquered (berbentuk menyerupai bulu). Karya “Chewbacca”, dengan baik, nama itu bercakap untuk dirinya sendiri-ia mengambil masa dua bulan untuk dicipta dengan tangan, walaupun betul-betul bagaimana, dia tidak akan mendedahkan.

“Saya tidak boleh memberitahu anda bahawa, teknik saya!” dia berseru. “Rambut datang dalam sekumpulan dalam pelbagai panjang, dan kemudian saya melakukan sihir saya.”

Charlie Wood Lead
Charliewood
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!:

14 + = 20

map