Battle of the Sexes obsahuje tenisový duel, sex, hazardné hry a môj manžel (70s)

bitka of the Sexes Review - Lead
Fox Searchlight

Glynis Costin

21. september 2017 @ 15:00

Úplné zverejnenie: Môj manžel Art má drobné portréty Bitka o pohlaví, otvára tento piatok 22. septembra. No, aspoň jeho zadná strana. Jeho krátky okamih na striebornej obrazovke ho vidí ako fotograf, ktorý strieľa Bobbyho Rigga (hrajúci s radosťou Steve Carell) za časopis šírený v mediálnej šialenstve vedúcom k jeho slávnemu tenisovému zápasu v roku 1973 s ženským šampiónom Billie Jean Kingom výborne Emma Stone).

Nebudem klamať – Art, skutočný fotograf, bol trochu nadšený, keď režiséri, chladný manžel a manželka Jonathan Dayton a Valerie Faris (Malá slečna Sunshine, Ruby Sparks), požiadal ho, aby prišiel do skupiny Fox a urobil svoju vec. Dostal niekoľko sýrových polyesterových sedačiek a obrovských bokov peruánskeho oblúka a povedal veci ako “Chin up. Skvelé. To je dobré.”

Sledujte: Emma Stone mal najlepší dátum do USA otvoreného

Bohužiaľ, tieto výpovede – spolu s akýmikoľvek výstrižkami jeho tváre – sú niekde na podlahe rozrábkarne. Jediná vec, ktorá to urobila na obrazovke, bola druhá alebo taká zozadu zozadu, keď sa preháňa cez svoj statív a fotografoval Rigga, ktorý sa naňho naháňal nahý. Dobre. Myslím, že umenie sa bude musieť držať svojej dennej práce.

Ale úprimne povedané, to bol môj jediný sklamaný film. Bitka o pohlaví je zábavný, zábavný, niekedy dotýkavý a niekedy poučný pohľad na svet tenisu, boj s sexuálnou identitou a sexizmus tej doby. Je tu tiež nejaká skvelá hudba – Tommy James a The Shondells “Crimson and Clover”, “Love Lies Bleeding” od Eltona Johna a “Čo je život” od Georgea Harrisona..

SÚVISIACE: Emma Stone by nemala hovoriť s touto IRL osobou, ktorú hrala

Film rozpráva príbeh o tom, čo sa stane, keď bývalý šampión vo Wimbledone Riggs vo veku 55 rokov vyzýva ženskú tenisovú kráľovnú Billieho Jean Kinga, potom 29, na výstavný zápas – aby “dokázal”, že muži sú vynikajúci sex.

“Mám skvelý nápad,” hovorí vo filme počas neskorého nočného telefonického hovoru. “Mužské šovinistické prasa verzus chlpatý nohami feministky! Ste stále feministka, však? “

“Som tenista, ktorý sa stane ženou,” odpovedá suše. “A mimochodom, oholím si nohy.”

Napokon však Riggs presvedčí kráľa, aby mohol hrať (aj keď finančné prostriedky vo výške 100 000 USD pravdepodobne pomôžu). Otvorí sa mediálny cirkus, čo je presne to, čo Riggs chce – mega-pozornosť, spolu s potenciálnou hotovostnou infúziou na podporu zlého hazardu. Ukážka zahŕňa, že kráľ je prenesený na dvor na pernatom “tróne”, a to spočiatku oblečenými mužmi a Riggs ju predstaví s obrovským výčapom od svojho sponzora, Sugar Daddy. Kráľ ho zaplatí späť škrihaným (šovinským) prachom.

SÚVISIACE: Emma Stone a Billie Jean King Hit Grand Slam s ich Sartorial Twin Moment

Dav to preniká. A tak sa stalo 50 miliónov televíznych divákov, keď sa to stalo v skutočnom živote. A ako história dokazuje, kráľ urobil Rigga pot, vyhral (6-4, 6-3, 6-3) a priniesol novú pozornosť ženskému tenisu.

Ale drama v tomto filme nie je všetko na súde. Prepletené do tejto športovej ságy sú pár zaujímavých subplotov. Tam je skalné manželstvo Riggs a jeho dobre opretá manželka Patricia (hrať vyraziť Elizabeth Shue vydáva hlavné Sharon Tate vibrácie), ale najdôležitejším bočným príbehom je, ako sa potom ženatý kráľ má tajnú milostnú aféru s ňou ženská kaderníčka Marilyn Barnettová (vykreslená oh a tak smyslne Andrea Riseborough).

Pozrite sa na niektoré predstavenia, ktoré som miloval v tomto filme.