Bertemu LP, Singer / Songwriter dengan Pipa Mega Anda Perlu Tahu

Selamat Datang di Kind of a Big Deal, siri yang diperuntukkan untuk memperkenalkan wanita berkuasa yang memecah sempadan dalam bidang mereka. Anda akan bertemu dengan bintang-bintang yang semakin meningkat dan mendapatkan selendang di dalam bagaimana mereka membuatnya, apa yang sedang mereka kerjakan sekarang, dan apa yang seterusnya.

Bertemu LP, atau dikenali sebagai Laura Pergolizzi. Dia adalah penyanyi / penulis lagu di sebalik Rihanna’s “Cheer (Drink to That)” dan Rita Ora’s “Shin Ya Light.” Vokal yang sangat tinggi dan menghantuinya telah dibandingkan dengan Janice Joplin dan Florence Welch (yang Pergolizzi menganggap teman baik) Florence dan Mesin. Album barunya telah mengumpul stim di luar negara – lagu “Lost on You” yang bertajuk “Lost on You” telah mencapai No 1 di lebih daripada 10 negara Eropah – tetapi bunyi LP telah secara sejarah sukar untuk diketepikan, sebab mengapa, dia berfikir, beberapa label mempunyai menjemputnya selama bertahun-tahun hanya untuk menjatuhkannya dari rosters mereka.

Sekarang, LP secara rasmi menemui alurnya, atau sebaliknya dia akhirnya dapat mengawal suara beliau dengan pasukan pengeluaran yang membolehkan dia bersinar vokal yang menakjubkan. Pada kemuncak pelepasan video muzik terbarunya untuk “When We’re High” minggu lepas (yang telah mengumpulkan hampir 600,000 tontonan di YouTube), kami menangkap telefon dengan artis untuk bercakap “muzik pop,” seksualiti, dan menolak kejayaan anda sendiri dalam industri.

Anda telah dilabel sebagai rocker dan sebagai artis indie, tetapi anda suka menulis muzik pop. Apa yang menghubungkan semua genre itu untuk anda?

Baiklah apabila saya memulakan penulisan lagu, saya rasa lebih selamat untuk menulis sebanyak mungkin lagu kerana menghasilkan seperti hari ini tidak menghasilkan jumlah wang yang sama untuk setiap pasaran. Tetapi saya rasa sebarang kekeliruan mengenai muzik saya mengatakan lebih lanjut mengenai cara kami memutuskan untuk memisahkan genre. Orang tidak semestinya faham tentang pelepasan mereka. Tetapi titik semua muzik adalah menarik. Jadi, apa-apa jenis muzik yang saya suka, walaupun ia klasik, mempunyai unsur pop kepadanya. Saya mahu terus mendengar jika ia tersangkut di kepala saya, anda tahu? Saya hanya berfikir “pop” adalah perkataan yang tidak bermakna …

“Pop” hanya bermaksud “popular.”

Ya, betul. The Beatles adalah pop. The [Rolling] Stones adalah pop. Apabila saya menyanyikan lagu saya di atas pentas, saya rasa saya sedang melakukan persembahan rock, walaupun saya tidak fikir semua muzik saya sangat lurus. Ia membuatkan saya berasa lebih baik apabila seseorang bertanya, “Apa jenis muzik ini?” Dan peminat berkata, “Ah, saya tidak tahu, ia seperti pop, dengan beberapa funk, dengan beberapa alternatif.”

Jenis of a Big Deal - Laura Pergolizzi - Embed-2
Baik dari Laura Pergolizzi

Anda telah berkata pada masa lalu bahawa menjadi “rocker wanita” adalah mengehadkan. Bolehkah anda menerangkannya?

Saya fikir menjadi seorang “rocker wanita” menyedarkan sesuatu yang lalu. Rocker wanita yang klasik itu tidak lama lagi. Perkara yang paling dekat dengan Stevie Nicks, untuk saya, akan menjadi Florence Welch – kita mempunyai Joan Jett. Joan Jett masih Joan Jett-tetapi kita tidak benar-benar mempunyai wanita yang memegang obor batu itu, seolah-olah. Saya pasti cuba apabila saya di atas pentas, tetapi saya tidak tahu jika sesiapa akan mengakui itu.

Anda juga merupakan ahli bangga dari komuniti LGBTQ. Bagaimana seksualiti anda bermain dalam kerja anda?

Saya fikir bahawa seksualiti seseorang sepatutnya. Bagi saya, ketika saya pertama kali keluar sebagai lesbian, saya mengagetkan betapa tiba-tiba kehidupan seks saya dalam perarakan. Seperti apabila keluarga anda mendapati bahawa anda gay, ia boleh merasakan seperti mereka hanya memikirkan siapa yang anda sedang bersetubuh. Tetapi apabila sepupu heteroseksual anda membawa teman lelakinya atau teman wanitanya kepada sesuatu keluarga, saya tidak fikir semua orang memandang pasangan itu turun. Bagi saya, itu selalu dirasakan sedikit tidak selesa. Tetapi mereka ramai orang yang keluar sekarang. Maksud saya, saya hanya bertunang dengan teman wanita saya dan ianya luar biasa.

Saya melihatnya. Tahniah!

Terima kasih. Sudah seminggu kira-kira satu minggu dan dengan semua peringkat yang telah saya lakukan di Itali, di Perancis, di Athens, tidak ada apa-apa tetapi, “Tahniah! Ah! “Ia sangat cantik untuk melihatnya. Saya berasa seperti saya melihat perubahan dunia di hadapan mata saya, dan saya bangga menjadi sebahagian kecil dalam membentuk bagaimana orang melihat ini. Saya juga berasa rendah diri untuk membantu-saya tidak akan menggunakan perkataan itu menormalkan– tetapi ia membantu untuk memastikannya, ya, mereka gay! Dan itu tidak bermakna. Saya masih ingat apabila saya meletakkan video pertama saya, seseorang berkata, “Oh, jadi anda mencium gadis di taman permainan.” Dan saya berkata, “Tidak, saya mencium teman wanitaku, seperti peck di bibir.” video paling G-rated yang anda mungkin dapat melihat di sana. Tidak ada apa-apa kerisauan mengenainya. Saya mencium seorang wanita kerana itu teman wanita saya. Saya rasa saya berasa sangat selesa dengan diri saya sendiri. Dunia beralih dan saya tidak merasakan sebarang tekanan mengenainya.

Pelepasan video terbaharu anda untuk “Apabila Kami Tinggi,” yang menampilkan tunang anda, nampaknya merupakan sambutan rendah. Apa idea di sana?

Sejujurnya, saya berada di rumah selama satu hari kerja ketika kami menembak itu. Kami mungkin lebih mendalam dengan jalan cerita dengan sedikit masa lagi. Tetapi lirik-liriknya adalah tentang cinta yang merasakan hampir seperti fantasi pada mulanya. Jadi video ini secara jujurnya mempunyai keseronokan dan membangkitkan sedikit suasana suasana parti itu.

WATCH: Video Muzik Terkini LP untuk “Apabila Kami Tinggi”

 

Anda telah berada dalam permainan untuk sementara waktu sekarang, melalui beberapa label yang sepatutnya tidak kelihatan. Kenapa rekod ini Hilang Pada Anda berasa berbeza?

Rekod terakhir saya telah melampaui kawalan saya, cara keluar dari kawalan. Dan ia kekecewaan, terutama pada penghujung pengeluaran kerana saya tidak memerlukan semua pengeluaran itu mendorong saya. Kali ini, saya perlu melakukan lagu-lagu itu dengan memilih pengeluaran peribadi saya-Mike Del Rio dan PJ Bianco-dan kita perlu melakukannya dengan cara yang kita mahu. Saya rasa salah satu perkara yang sukar sebagai seorang artis adalah untuk menjadikan diri anda bergerak seperti yang anda bayangkan, dan ramai orang melakukannya. Saya hanya mendapati sedikit cabaran. Tetapi saya gembira saya akhirnya dapat menunjukkan bahawa apabila saya melakukannya dengan cara saya, ia hanya masuk akal.

Matlamat di sini adalah untuk berhubung dengan orang. Apa yang anda mahu peminat mengambil dari muzik dan video anda?

Saya fikir saya mempunyai pandangan yang berbeza mengenai apa yang pop dan apa yang boleh diterima dalam bidang itu. Saya rasa baik tentang itu. Saya mahu para peminat melihat bahawa tidak semuanya begitu hitam dan putih dengan genre. Saya mempunyai perasaan yang retro terhadap kerja saya, kepada orang saya, tetapi saya juga mempunyai pandangan futuristik tentang apa yang mungkin. Kita boleh mempunyai orang dalam pop yang mempunyai rupa dan sikap yang lebih pelbagai.

BERKAITAN: Ahli-ahli Harmoni Kelima Dapatkan Calon Mengenai Kehidupan Selepas Camila Cabello 

Bagaimana anda menggambarkan rupa atau gaya peribadi anda??

Sesiapa sahaja yang kelihatan selesa dalam kulit mereka sendiri, walaupun ia gaya luar biasa, jika mereka kelihatan baik di dalamnya dan selesa, saya seperti, f — ya. Saya akan mengatakan gaya saya adalah androgynous. Saya selalu berasa seperti saya tertarik ke arah trend itu. Saya suka menjadi rock saya n roll selesa diri. Saya cukup banyak berpakaian di atas pentas dan di atas pentas. Saya tidak memakai baju hujan di atas kapal terbang. Saya kelihatan seperti saya dapat di panggung pada bila-bila masa.

Dan tato kapal, bahawa perubahan rujukan dan perjalanan menjadi seorang artis, betullah?

Selepas bertahun-tahun saya memikirkan tatu kapal ini di atas lengan saya, saya membuat keputusan dalam tiga hari di New York, awak tahu tak? Saya akan tatu di dada saya. Saya rasa saya pandai dan impulsif pada masa yang sama ketika datang ke tatu. Dan ya, kapal itu adalah tentang menerima perjalanan. Melalui semua ups dan downs saya mengejar kerjaya muzik, saya benar-benar digunakan untuk membenci apabila orang berkata, “Oh, ini tentang perjalanan.” Saya seperti, anda perlu menutup f — up. Saya tidak mahu mendengar tentang perjalanan. Dan kemudian dalam beberapa tahun kebelakangan ini, saya suka, nah, itu adalah tentang itu. Tepat apa yang terjadi dalam kehidupan dan dalam kerjaya saya telah menjadikan saya siapa saya. Jadi saya dapatkan sekarang.

Anda juga mempunyai anting-anting di telinga kiri anda yang salib. Adakah itu bermakna sesuatu yang istimewa kepada anda?

Ia adalah satu anting-anting yang seorang kawan saya memberi saya, itu adalah sebahagian daripada pukulan Madonna. Apabila saya masih kecil, saya tidak tahu saya ingin menjadi penyanyi-pencipta lagu. Saya tidak dibesarkan dalam keluarga seperti itu atau apa sahaja. Tetapi pada tahun yang sama saya berkata kepada diri saya sendiri, hey, saya mungkin mengejar ini, dia memberikan saya anting ini. Saya baru sahaja mendapati ia sangat cantik dan mudah.

Adakah anda pernah berfikir tentang berhenti?

Ya, tentu saja, tetapi sangat sedikit. Terdapat beberapa kali selepas perjanjian label utama ketiga saya jatuh saya mungkin seperti, senang saya mendapat separuh jalan yang baik melakukan sesuatu yang saya tidak akan lakukan. Tetapi saya fikir musuh mana-mana pelukis muda akan berada dalam pemikiran mod “menyesal untuk diri sendiri” jika tiada siapa yang mahu saya di sini, maka saya akan berhenti. Kita semua boleh masuk ke dalamnya tetapi ia adalah tempat yang tidak bernilai. Anda boleh kehilangan diri sendiri jika anda turun jalan itu. Saya rasa penulisan lagu benar-benar meletakkan gas dalam tangki untuk saya apabila saya merasa tidak ada apa-apa yang tersisa.

RELATED: Selena Gomez Menggoda Lagu Barunya “Fetish” Dengan Klip Audio Pertama

Bagaimana anda tahu apabila anda menulis lagu yang dimaksudkan untuk anda menyanyi berbanding dengan orang lain? Adakah terdapat ciri yang menentukan?

Itu pelik. Ia hampir seperti memilih pakaian atau sesuatu seperti itu. Apabila ia adalah untuk anda, anda suka, ya, itulah kotoran saya di sana! Saya tidak selalu tahu. Sukar untuk melihat apa yang akhirnya menjadikannya lombong. Tetapi biasanya, ada yang didedahkan dalam unsur muzik dan kandungan lirikal yang khusus kepada saya. Kadang-kadang ia adalah vokal tandatangan yang saya lakukan atau hanya bahawa ia terlalu tinggi untuk orang lain untuk menyanyi.

Anda telah menulis dengan banyak artis yang berbeza dari Cher untuk Christina Aguilera ke Rihanna-yang menjadi orang kegemaran anda untuk bekerja dengan?

Lagu pertama yang pernah saya potong oleh sesiapa pun dipotong oleh Backstreet Boys. Saya tidak percaya. Suka, oh shit, sungguh? F — ya, Backstreet Boys akan menyanyi lagu yang saya tulis? Itu hebat. Dan salah satu keseronokan terbesar ialah Rihanna, sudah tentu. Saya cintakan dia. Dia dapat mengambil lagu dan meletakkannya di carta melalui kerjaya keseluruhannya. Dan juga mendengar Joe Walsh menyanyikan lagu saya, sangat mengagumkan. Sesiapa sahaja yang menyanyikan lagu saya, saya suka, “Ayuh, terima kasih, lelaki!”

Adakah anda ingin terus menulis untuk orang lain??

Ya, pasti. Saya berasa seperti itu benar-benar baik untuk saya sebagai seorang penulis, untuk mengambil sedikit percutian dari diri saya sendiri. Saya tidak mempunyai orang yang khusus dalam fikiran, tetapi seseorang seperti Bruno Mars akan menjadi sejuk. Saya fikir dia seorang artis luar biasa dan penyanyi luar biasa. Atau seseorang yang gila seperti Peter Gabriel.

 

 

Bagaimana pengalaman bertulis telah berubah untuk anda selama bertahun-tahun?

Pada perjanjian label utama pertama saya pada tahun 2006, saya terkejut. Ia menakutkan untuk pergi ke bilik dengan orang yang anda tidak tahu dan menulis lagu-itu adalah perkara yang intim. Sekarang, saya rasa saya tidak berfikir tentang hal itu-saya boleh merumuskan muse lebih mudah. Dan sekali lagi, beberapa hari, ia tidak benar-benar ada tetapi pada hari-hari itu, ia adalah satu pengalaman yang sangat keren. Apabila kami menulis “Apabila Kami Tinggi,” ia adalah Disember di Paris dan dua penerbit / pengeluar saya, Mike Del Rio dan Nate Campany, keluar selama dua hari bahawa saya mempunyai masa dari lawatan. Orang menulis dalam lawatan sepanjang masa, jelas, tetapi ia ditembak dalam kegelapan. Ia sejuk selepas kenyataannya menjadi seperti, kami menulis bahawa hanya di persinggahan di Paris. Dan kami benar-benar mendapat dua lagu yang sangat baik pada hari itu-satu lagi mungkin akan keluar tahun depan.

Anda dari New York, tetapi anda telah mengatakan bahawa anda adalah seorang penyokong besar di panggung muzik LA. Apa yang membuatkan LA begitu menarik buat artis sekarang?

Saya tidak tahu sama ada cuaca atau air atau apa, tetapi terdapat banyak peluang di luar sana sebagai seorang artis, saya berasa lebih dekat dengan ceritanya. Dan perubahan dalam apa jua cara baik untuk seorang artis. Apabila anda membuat semangat anda pekerjaan anda, anda boleh mendapatkan dengan mudah dengan mudah. Ia bukan sesuatu yang luar biasa untuk merasa sangat terharu dengan tugas menjadi sesuatu yang anda suka.

“Lost on You” telah pergi platinum di Greece dan dua platinum di Rusia setakat ini. Adakah anda mengharapkan untuk meletup seperti anda berada di luar negara??

Tidak sama sekali. Anda tahu, saya bermain “Lost on You” dan “Muddy Waters” dan “Strange” – beberapa lagu yang telah dilakukan dengan baik untuk saya – untuk label terakhir saya, Warner Bros kemudian saya jatuh dua minggu kemudian. Anda tidak tahu kadang-kadang dan ia boleh menjadi lucu. Seperti negara pertama yang benar-benar pergi untuk ini adalah Greece dan Itali. Dan saya ingat secara rawak, orang akan menjadi seperti, Ya, saya dapat melihat bagaimana ia boleh dilakukan dengan baik di Greece penyebab ukulele atau apa sahaja. Dan saya suka, oh yeah, boleh awak? Tidak ada ukulele dalam lagu itu tetapi OK, boo boo. Tiada masalah. Seperti cara untuk membincangkan keldai anda [ketawa]. Anda tidak pernah tahu.

Apa yang akan anda katakan kepada artis-artis muda yang berada dalam mod “perasaan maaf untuk diri sendiri”?

Begitu banyak kali dalam kerjaya saya, orang tidak percaya pada muzik saya. Kemudian menonton seterusnya mereka seperti “Hey, saya mendapat idea! Lesbian berada di. Lesbian kecil dengan rambut kerinting. Tanda satu. “Ia hanya menunjukkan kepada anda bahawa anda tidak pernah tahu. Dan jika ada apa-apa yang saya dapat membantu sejauh inspirasi untuk artis lain yang saya katakan hanya melakukan perkara kamu, lelaki. Sekiranya anda ingin melakukan ini, teruskanlah dan jangan biarkan unsur subjektif dalam perniagaan ini juga masuk ke dalam kepala anda. Hanya berusaha untuk menulis lagu terbaik yang anda boleh dan memainkan muzik terbaik yang anda boleh.

Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!:

76 + = 86

map