Tegan Quin (dari Tegan dan Sara) Beritahu Kami Apa Ia Suka Untuk Berkembang Dengan Kembar yang Sama

Kakak kembar saya, Sara, dan saya sentiasa mendapat keselesaan dalam mencerminkan satu sama lain. Saya telah bertemu dengan kembar yang pergi keluar untuk melihat yang berbeza, tetapi sejak zaman kanak-kanak, kami telah memeluk persamaan kami.

Apabila kami berusia 4 tahun, Sara dan saya bertanya kepada ibu kami jika kami boleh memotong rambut kami. Ia benar-benar panjang, praktikal turun ke punggung kami, dan dengan wajah bulat kami, kami kelihatan seperti kerub kecil. Di salun, saya pergi dahulu, dan kami membuat siri keseluruhan gambar saya dengan rambut pendek di sebelah Sara dengan rambut panjangnya. Terdapat banyak lampiran gender untuk rambut panjang, dan kami tidak suka menjadi feminin, jadi anda dapat melihat kebahagiaan yang tidak terkawal di mata kita apabila rambut kita pendek.

Tidak lama selepas itu, kami ingin mendapatkan telinga kami menusuk, dan saya juga pergi dahulu. Saya benar-benar trauma oleh anting pertama dan tidak mahu pergi dengan yang lain. Jadi Sara mendapat hanya satu menindik juga. Dia pada asasnya seperti, “Baik, jika Tegan akan mempunyai hanya satu anting, maka saya akan mempunyai satu.”

Kami berdua selalu mempunyai estetika yang benar-benar alternatif, dan melihat ke belakang, saya tertanya-tanya jika kami membuat beberapa pilihan bersama kerana ada keselesaan dalam mempunyai orang lain mengambil risiko itu juga. Jika ada dua kanak-kanak perempuan dengan satu anting memakai seluar jeans jeans dan kalung rantai pelangi ke sekolah, mungkin ia tidak begitu pelik.

BERKAITAN: Meg Ryan Pens merupakan satu Essay pada Salah satu Aset Terbaiknya: “It’s Funny Having Famous Hair”

Kami telah pergi dalam arah yang berbeza-beza hanya satu kali, di sekolah menengah kanan kami. Pada masa itu, kumpulan kami mula mendapat momentum muzik, dan saya merasa yakin. Saya memotong rambut saya hingga panjang dagu. Saya melakukannya dengan sempurna, tetapi saya benar-benar berasa berubah. Sara menyimpan rambutnya lebih lama. Oleh itu, selama lima bulan atau lebih, kami mempunyai penampilan yang sangat berbeza dan gaya rambut, dan saya ingat merasa seperti individu-itu sangat menarik.

Pada ulang tahun ke-18 kami, kami pergi ke salun rambut bersama-sama, dan Sara mencukur kepalanya dan mencelupkan rambutnya berambut pirang, dan saya juga memotongnya. Pada masa itu, semua rakan kami pergi ke kolej, dan kami telah memilih untuk melakukan muzik dan merasa benar bersatu dalam transformasi kami. Saya fikir kita memerlukan perubahan fizikal, kita berdua, untuk permulaan kehidupan baru ini. Dan sejak itu, kami sangat menyedari bahawa, bagi kumpulan itu, rupa kami terpaksa kekal selari dan sepadan dengan getaran setiap album. Imej kita sebagai duo kadang-kadang mengambil keutamaan ke atas apa yang saya inginkan secara peribadi. Ada kalanya saya ingin mencukur kepalanya lagi atau membesar rambut saya panjang, tetapi itu mungkin tidak sesuai untuk melihat kitaran album yang kita berada di.

Selama bertahun-tahun saya telah menyedari bahawa mempunyai kembar yang sama seperti mempunyai model 3-D hidup sendiri dari segi mencuba pakaian atau solek. Kadang-kadang saya akan membeli sesuatu yang baru dan tidak suka pada diri saya … dan kemudian saya melihat Sara memakainya dan kelihatan baik, yang mengubah cara saya merasakannya. Saya menggunakannya sebagai cermin apabila cermin sebenar tidak akan memuaskan apa yang saya cari. Saya fikir itulah sebabnya kita berpegang dengan potongan rambut dan pakaian yang serupa. Yang terbalik juga benar: Jika salah seorang dari kita menjadi terlalu ekstrem atau menyimpang terlalu jauh dengan gaya, kita bertolak ansur antara satu sama lain. Ia seperti, “Dapatkan dalam talian!”

BERKAITAN: Oktober Cover Star Julianne Moore Memberi Kami Pelajaran Dalam Karakter: “Perkara Terburuk yang Anda Boleh Lakukan untuk Seseorang Tidak Lihat Mereka”

Seluruh kehidupan kita telah dirawat sebagai satu unit. Pada hari yang lain seseorang datang ke belakang pentas dan memeluk saya dan berkata, “Bagaimana keadaan kamu?” Dan saya hanya seorang diri di dalam bilik. Apabila seseorang berkata, “Maaf, saya tidak tahu sama ada anda Tegan atau Sara,” ia tidak menyinggung perasaan saya, walaupun saya fikir kita kelihatan berbeza.

Sekiranya anda melihat foto-foto kami, sukar untuk diberitahu, tetapi saya sebenarnya lebih tinggi daripada Sara. (Kadang-kadang jurugambar akan meletakkan kami secara strategik supaya kami melihat ketinggian yang sama.) Secara estetika, saya selalu menjadi lebih tomboyish, dan lebih feminin dan halus.

Cukup menarik, saya suka sebelah kanan muka saya, dan Sara suka sebelah kirinya. Oleh itu, kita sentiasa berusaha untuk menonjolkan satu cara yang membolehkan kita untuk meletakkan wajah terbaik kita ke hadapan. Ini telah membawa kita, sememangnya, kepada semua teori-teori ini bahawa kita sebenarnya, benar-benar dimaksudkan untuk menjadi satu orang dan kita telah berpecah sama seperti mitos Greek lama Zeus yang memotong manusia dalam dua untuk menghukum mereka kerana cuba menyerang tuhan-tuhan. Dalam kisah itu manusia menghabiskan sisa kehidupan mereka mencari bahagian lain, pasangan jiwa mereka. Itu telah bergema dengan kami sebagai kembar identik. Kami selalu bergurau bahawa kita tidak lengkap sebagai individu kerana kita dimaksudkan untuk menjadi satu orang.

-Diitahu Leigh Belz Ray

Tegan dan Sara kini sedang dalam perjalanan. The Con X: Meliputi, meraikan ulang tahun ke-10 album duo itu The Con, adalah pada 13 Oktober.

Untuk lebih banyak cerita seperti ini, pilih isu Oktober InStyle, boleh didapati di gerai surat khabar, di Amazon, dan muat turun digital pada 15 Sept.

Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!:

1 + 7 =

map