Tips Alexa Chung Hatinya ke Gaya Ikon Annie Hall

Topi Off
Matthew Sprout

Jennifer Ferrise

Mac 09, 2017 @ 9:00 pagi

Alexa Chung ingat ketika dia pertama kali menonton Annie Hall. Dia berusia 19 tahun dan tinggal di kawasan pedesaan Inggeris. Dia tidak pernah ke New York City dan belum lagi trend yang dia dikenali sekarang. Pada masa itu, gaya tidak ada di radar-kemudian Diane Keaton terikat.

“Melihat Annie Hall hampir seperti diperkenalkan kepada Smiths atau Penyembuhan, “kata Chung sambil makan tengah hari di B Bar & Grill di Kampung Timur N.Y.C. “Ia juga kali pertama saya melihat seseorang benar-benar memiliki estetika tomboy yang tidak mengambil dari kewanitaannya sama sekali. Saya fikir, ‘Oh, saya rasa seperti itu.’ Ia dengan cepat menjadi asas kepada apa-apa satu selera yang saya ada. “

Dari bertemu-comel untuk bergerak keluar, Annie Hall carta yang paling tinggi dan rendah hubungan antara komedi pendiri neurotik Woody Allen, Alvy, dan teman wanitanya yang bebas bersemangat, Annie, dimainkan oleh Keaton. Pesona luar biasa dan penyampaiannya yang sukar diperolehnya sebagai pelakon terbaik Oscar, manakala anugerah gambar terbaik menggabungkan filem itu sebagai rom romantik Amerika.

Sama-sama merayakan adalah pakaian. Perancang kostum Ruth Morley bekerjasama dengan Keaton untuk membuat campuran ikonik, jaket, dan celana panjang, yang diilhamkan oleh para wanita di jalanan SoHo pada pertengahan tahun 1970-an. Dengan The Mary Tyler Moore Show dan Charlie’s Angels sudah menetapkan pentas, melihat Annie membantu menolong pakaian lelaki sebagai pakaian wanita ke arus perdana.

Tembakan di lokasi dari Central Park ke Coney Island, Annie Hall juga romantik New York untuk sesiapa yang bermimpi bergerak di sana suatu hari, termasuk Chung sendiri. “Ini semua kelihatan begitu luar biasa kepada saya,” katanya. “Walaupun saya tidak tahu masa itu, filem itu menambah permaidani yang memaksa saya untuk datang ke bandar. Saya fikir ia mesti meresap ke bawah sedar saya dan menarik saya dengan cara ini. “

Pada masa dia akhirnya membuat langkahnya, Chung berusia 25 tahun dan bukan lagi seorang pemula fesyen. Selepas beberapa tahun memodelkan dan menganjurkan pameran TV di U.K., dia melintasi Atlantik ke hadapan pelbagai pertunjukan pop-budaya MTV Ia Terlibat dengan Alexa Chung. Membawa cara berpakaian yang dipinjam dari pemikiran-berfikir Annie’s strip-downs dengan cutoffs dan Chelsea boots-Chung menubuhkan dirinya sebagai trailblazer fesyen di dalam dirinya sendiri.

Matthew Sprout

Dalam buku 2013 beliau, Ia, Chung menulis tentang hubungannya dengan filem itu, sambil berkata dia masih merujuknya ketika dia berpakaian. “Dia hanya kelihatan sejuk kerana f-,” kata Chung, kini berusia 33 tahun, dengan mengangkat bahu. “Gaya yang baik tidak boleh dinafikan. Sekiranya anda melihat apa yang dia pakai-abang-abang lelaki, rompi-masing-masing mereka semua sangat klasik dan bahkan sangat berkumandang. Tetapi itu adalah susunan yang membuatkan mereka berasa baru. Dia bermain dengan topi. Dia bermain dengan perkadaran. Dan ia mendapat sentuhan mumi seni yang aneh kerana kepingan bohemian lembut dikelirukan dengan jahitan tajam. “

Sukar untuk Chung untuk menetap di wajah kegemarannya, tetapi jika terpaksa memilih, dia suka baju putih, baju rompi, dasi polka-dot, dan khakis pinggang tinggi. “Ia mendapat je ne sais quoi,” kata Chung. “Sikap la-di-da itu.”

Itulah ensemble pada minda Chung tahun lalu apabila dia membeli tali leher dari Ralph Lauren, secara kebetulan pereka yang sama yang membuat Keaton dalam filem itu. “Apabila saya menemuinya, saya fikir, ‘Mungkin sudah tiba masanya untuk saya melihat pemandangan Annie Hall,'” katanya. “Anda tahu, memanfaatkan trend lelaki itu. Tapi tali leher belum muncul kerana saya tidak mempunyai jaket. “

BERKAITAN: Alexa Chung Melancarkan Talian Fesyen Sendiri

Itu mungkin satu-satunya perkara yang dia tidak mempunyai. “Jika anda berkata, ‘Jalankan rumah dan letakkan sekurang-kurangnya tiga pakaiannya,’ saya boleh membuangnya bersama-sama, seperti sekarang,” katanya sambil merapatkan jari-jarinya. “Maksud saya, semua yang saya miliki dari A.P.C. menjadikannya agak mudah. Saya mempunyai blazer ahoy, termasuk anjing-gigi lama Aquascutum yang kelihatan seperti dirinya. Dan saya mempunyai kasut koboi seperti dia dari kedai yang dipanggil Kembali di Ranch di Santa Fe. Mereka adalah urusan sebenar. “

Filem ini juga menyusup ke dalam proses kreatif Chung. Selepas kerjasama dengan AG, Madewell, dan Marks & Spencer, Chung melancarkan label fesyennya pada Mei ini, dan walaupun dia tidak akan mendedahkan banyak sebelum ia jatuh, ia adalah selamat untuk mengatakan bahawa Annie sendiri akan meluluskan. “Saya adalah seorang lelaki yang mengaku pakaian lelaki, jadi ia tidak boleh bocor saya,” kata Chung. “Dan saya minta maaf tentang visual malang itu.”

Untuk lebih banyak cerita seperti ini, ambil InStyle’s Isu April di gerai surat khabar dan tersedia untuk dimuat turun digital 17 Mac.

Jurugambar: Matthew Sprout / Exposure NY; rambut: Holly Mills / Streeters; solek: Justine Purdue / Streeters; editor fesyen: Alexa Chung; Manicure: Gina Edwards / Kate Ryan Inc .; pengeluaran: Produk Cahaya Pertama.

Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!:

+ 55 = 62

map