Bagaimana Meryl Streep Membantu Daughter Grace Gummer Sediakan Peranannya pada Pemberontakan Gadis Baik

Bagi wanita yang bekerja dan menulis di sini di InStyle, ia mungkin kelihatan gila untuk berfikir bahawa tidak semua yang bertahun-tahun yang lalu, pekerjaan kita tidak akan wujud. Pasti, kami mungkin telah bekerja dalam penerbitan utama, tetapi kami tidak akan pernah dibenarkan menjadi penulis atau editor. Ia adalah sebahagian daripada sejarah yang tidak diingini, dan itu adalah topik di tengah-tengah siri terbaru Amazon, Good Girls Revolt, yang perdana hari ini, 28 Oktober.

Berdasarkan buku yang ditulis oleh Lynn Povich ($ 16; amazon.com), siri ini berkisar pada wanita muda yang bekerja di Berita Minggu Ini, penerbitan fiksyen berdasarkan yang sangat nyata Newsweek dan peristiwa-peristiwa monumental yang berlaku di sana pada awal 1970-an. Ia mengikuti wanita ini kerana mereka memutuskan bahawa mereka mahu diperlakukan sama rata dan adil di tempat kerja mereka, dan akhirnya memfailkan tuntutan undang-undang untuk membuatnya berlaku.

Kami duduk dengan Grace Gummer (di bawah, betul) untuk membincangkan peranannya dalam siri ini sebagai wartawan dan penulis yang produktif, Nora Ephron, yang terlibat secara langsung dalam pemberontakan hidup sebenar. Baca di bawah untuk melihat apa yang dikatakan pelakon itu.

Grace Gummer EMBED
Amazon Studios

“Saya bermain Nora Ephron pada tahun enam puluhan, semasa pergerakan wanita ketika dia bekerja Newsweek,“katanya InStyle. “Saya bermain jenis suara sepanjang juruterbang, saya yang masuk dan suka,” Hei ini tidak sejuk, saya tidak berdiri untuk ini. Saya seorang penulis, saya bukan hanya wanita yang bekerja di sini. ‘ Saya jenis orang yang menyalakan api dan memulakan pemergian dan pemberontakan pertunjukan. “

Untuk memainkan watak penting dan bersejarah itu bukanlah suatu usaha yang ia ambil ringan. “Saya membaca banyak kerja untuk merasakan suaranya, saya melihat banyak wawancara beliau-banyak wawancara Charlie Rose yang dia mempunyai ucapan yang hebat yang diberikannya kepada Wellesley pada tahun 90-an yang saya Apabila anda bermain seseorang yang sebenarnya ada yang juga sangat disayangi, sukar untuk menjadi mereka kerana anda secara semula jadi, jelas, tidak. “

Dan tidak menyakitkan bahawa ibunya, Meryl Streep, adalah kawan baik dengan Efron dalam kehidupan sebenar. “Ibu saya dekat dengannya, jadi dia membantu saya memberikan pandangan tentang Nora dan apa yang dia suka, tetapi kebanyakannya saya melakukan semua penyelidikan sendiri.”

BERKAITAN: Dengar Bagaimana Grace Gummer Bersedia untuk Peranannya sebagai Encik RobotDom DiPierro

Dalam meneliti wataknya dan mengenali beliau menerusi peranannya, Gummer mendapati beberapa persamaan di antara mereka. “Saya rasa saya mempunyai perasaan yang baik dan saya yakin dan mempunyai kod moral yang baik tentang apa yang betul dan apa yang tidak betul. Saya berasa seperti saya tidak takut untuk mempunyai suara, jadi dari segi itu, saya fikir kita banyak. “

Dan tentu saja, dengan rancangan yang ditetapkan pada penghujung tahun 60-an dan awal 70-an, kami terpaksa bertanya tentang almari pakaian yang luar biasa. Tetapi berbanding dengan semua gaya gadis lain pada pameran itu, yang berkisar antara mod hingga bersemangat bebas, dia agak berbeza. “Saya suka bagaimana saya satu-satunya dengan seluar,” katanya sambil ketawa. “Saya mempunyai lebih banyak gaya kolej, gaya wartawan.”

Dia terus menerangkan bagaimana almari pakaian itu membantu dia masuk ke dalam peranannya. “Saya suka kelengkapan, di mana watak anda dilahirkan, pada asasnya, anda mempunyai watak anda yang berpusat di kepala anda dan kemudian anda melihatnya secara fizikal.

BERKAITAN: 5 Wanita Yang Menang Dish TV Kejatuhan pada Rancangan Baru mereka

Dalam masa kami hanya beberapa minggu lagi dari mungkin presiden wanita, peranan pameran dan Gummer, khususnya-sangat relevan. “Saya hanya berasa bangga dan bernasib baik,” katanya. “Terutama untuk bermain seseorang yang saya sangat mengagumi dan begitu banyak wanita memandang, dan lelaki juga. Apa yang saya sukai dengan pertunjukan ini ialah lelaki sangat penting dalam membantu wanita dan berada di sana untuk mereka dan berdiri untuk mereka dan berdampingan, kerana itulah yang menjadi feminis; ia mempercayai kedua-dua jantina dan persamaan kedua-dua jantina. “

Semua episod tersedia untuk streaming hari ini di Amazon.

Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!:

− 5 = 1

map