Lihat Looks yang Menakjubkan Z: Permulaan Semuanya

Zelda Fitzgerald, penulis ikon, ikon gaya, dan isteri F. Scott Fitzgerald, telah membuat tajuk berita akhir seperti bintang-bintang seperti Christina Ricci, Jennifer Lawrence, dan Scarlett Johansson bertujuan untuk menggambarkannya pada skrin besar dan kecil. Ricci telah mengambil tikaman pertama untuk membawa wanita ini wanita hidup di Amazon Z: Permulaan Semuanya

Siri ini memberi tumpuan kepada cerita yang jarang dikatakannya sejak zaman awal sebagai seorang gadis belanda selatan di Alabama hingga ke era yang penuh dengan penipuan yang dipenuhi penipuan New York yang akhirnya memakannya. Cerita Zelda sebagai wanita yang berpengaruh di Zaman Jazz adalah sebahagian daripada cabutan untuk SNL dan Rumah kad pelanggan Tom Broecker untuk menyertai projek itu-dan Christina Ricci sendiri. 

BERKAITAN: Christina Ricci Berputar Lebih Dari Kehidupan Keluarga: “Ia Benar-benar Menjadikan Saya Lebih Baik”

Z_102-19_3506.ARW
Nicole Rivelli / Amazon

“Bila-bila masa [Ricci] terlibat dalam projek yang anda jalankan Oh itu akan menjadi sangat menarik, ” Broecker berkata apabila kami menangkapnya sebelum pertunjukan perdana streaming. “Hanya ada beberapa orang yang akan melakukan apa sahaja di dunia, dan dia adalah salah seorang daripada mereka.”

Broecker berkata Ricci mempunyai tangan dalam menyusun bersama banyak pakaian akhir yang dia pakai. Pasukan kostum akan menggabungkan satu almari dan biarkan dia memilih dari pick-up atas adegan, tetapi dia sering berpasangan aksesori sendiri memberi perhatian khusus kepada tema lokasi penggambaran: ruffles dan bunga untuk Selatan, renda berkilat dan warna gelap di Utara. 

DSC04585.ARW
Nicole Rivelli / Amazon

“Sukar untuk bekerja dengan seseorang yang dapat membantu membawa pakaian dan benar-benar mengkristal apa yang kita mahu pakaian berkata,” kata Broecker mengenai Ricci. 

Pereka pakaian mengatakan setiap pakaian dimaksudkan untuk kelihatan seperti tulip terbalik di Selatan, tetapi menjadi pencakar langit sebagai siluet memanjang ketika Zelda bergerak ke New York. Dia menamakan satu pakaian sebagai contoh yang terang tentang apa yang mereka mahukan pakaian New York untuk mewakili: gagasan seekor rama-rama yang ditarik api. Konsep ini mencerminkan tindakan Zelda sebagai seseorang yang tertarik dengan kehebatan dan berkilau perhatian walaupun ia akhirnya akan membawa kepada pecahannya. 

WATCH: Christina Ricci Dazzle sebagai Jazz Age Muse Zelda Fitzgerald

DSC01316.ARW
Nicole Rivelli / Amazon

Kostum juga bertujuan untuk menggambarkan keadaan emosi Zelda dalam setiap adegan. Dengan sejarah yang didokumentasikan tentang apa yang mungkin didiagnosis sebagai gangguan bipolar atau kemurungan manik hari ini, dia sering masuk dan keluar dari institusi mental. Siri ini cuba memperlihatkan emosi yang semakin meningkat dalam keseluruhannya untuk memberikan gambaran penuh tentang Zelda daripada yang lebih popular dilihat. Broecker berkata tinggi dan rendah emosi Zelda adalah pertimbangan utama dalam mencari, mencipta dan mengubah suai pakaian vintage yang digunakannya. 

“Saya harap melalui siri ini anda benar-benar melihatnya berkembang sebagai seorang wanita dan, akhirnya, mempunyai kekuatan untuk melakukan perkara-perkara seperti memakai baju selendang knickerbocker lelaki yang sesuai dengan suaminya,” kata Broecker. “Kerana dia berfikir, walaupun pada masa itu, ‘Lelaki dan wanita sepatutnya sama, saya sepatutnya memakai saman jika saya mahu’.”

BERKAITAN: Lihatlah Kembali Peranan Terbaik Winona Ryder Sebelum Perkara-perkara Stranger

DSC00007.ARW
Nicole Rivelli / Amazon

Bekerja dengan kain vintaj terbukti menjadi cabaran bagi Broecker dan pasukan jahitannya. Satu pakaian, yang dipakai sepanjang hari menembak untuk seluruh episod, terbukti amat sukar. 

“Setiap hari ketiga kami perlu mengukuhkan bahagian belakangnya dengan lebih banyak bahan dan bersih,” kata Broecker. “Akhirnya, bahagian belakang pakaian itu sepenuhnya dicincang.”

DSC04909.ARW
Nicole Rivelli / Amazon

Ia adalah risiko memakai apa-apa pakaian vintaj, menurut Broecker. Kain berbeza dari yang dihasilkan hari ini, menjadikan mereka sukar untuk memperbaiki. Jika anda membeli vintaj, dia mencadangkan menjadi sangat halus dan mengelakkan terlalu banyak penyaman udara, deodoran, atau peluh yang boleh memusnahkan kain yang lebih tua. Dia menambah bahawa anda boleh “merosakkan diri anda dengan banyak serbuk bayi” dan bukannya membuang air besar untuk mengelakkan robek pakaian.

Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!:

14 + = 16

map